concreter aangeven om welke reden een nota is afgewezen

Wat is het idee?

LS,

bij de terugkoppeling via mail meldt u dat de nota is verwerkt. Dat is niet juist, hij is alleen ontvangen.  Dat schept verkeerde verwachtingen.

Voorts zou een klein opmerkingen/tekst boxje o.i.d. bij de declaratie indienen optie gewenst zijn. Door burocratie moest het hele circus weer doorlopen worden omdat er één code ontbrak, ook zou daarbij gewezen kunnen worden op wat er tenminste op een declaratie vermeld moet zijn...

Mvg, G. J. Snoek (gepensioneerde Achmea mdw)

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi GJS-ZK,

Ik heb je idee besproken met mijn collega’s. Soms is een nota niet volledig waardoor deze is afgewezen. Je wil dan concreet weten welke informatie ontbreekt.

Er kan verschillende informatie ontbreken op een nota.
Daarom zie je op een declaratieoverzicht niet altijd uitgelegd welke informatie er ontbreekt.

We willen duidelijker aangeven welke informatie ontbreekt op een nota.
We snappen dat je die informatie nodig hebt. Daarom gaan we onderzoeken hoe we het kunnen verbeteren. Op dit moment weten we nog niet wanneer de omschrijving op een declaratieoverzicht duidelijker wordt.

Een behandelaar weet wat er op een nota moet staan.
De beroepsvereniging informeert de behandelaar hierover. Voor vragen kan een behandelaar terecht bij onze zorgaanbiedersafdeling.

Heb je nog vragen? Dan hoor ik graag van je.

Hartelijke groet,

Halco