als je ingelogd bent met Digid, niet zelf je gegevens hoeven invullen in het klachtenformulier

Wat is het idee?

Bij het invullen van een klacht- of suggestieformulier moet ook iemand die reeds is ingelogd via DigiD en dus bij jullie bekend is, toch weer opnieuw al zijn/haar gegevens invullen alsof zhij een nieuwkomer is.

Ook moet het cliëntnummer opnieuw worden opgezocht als men dat niet uit het hoofd kent (zoals ik).

Dat is allemaal nogal bewerkelijk en erg klantonvriendelijk, naar mijn mening, en ik begrijp niet waarom het in dit digitale tijdperk nog nodig is.

Inloggbn zou moeten volstaan.

Bovendien gaat er van het gebruik van het formulier onnodig veel dwang uit. Als ik geen zin heb om opgebeld te worden door ZK wil ik geen telefoonnummer invullen - terwijl ook dat allang bekend is voor mijn relatienummer. Maar dwingend wordt het me onmogelijk gemaakt mijn bericht te verzenden zonder dat gegeven.

m.vr.gr.

Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

Hoi Willem,

Ik heb je idee besproken met mijn collega’s. Je vindt het vervelend dat je je gegevens moet invullen terwijl je al ingelogd bent met Digid. Zeker als je een klacht hebt.

We kennen dit probleem en willen het graag oplossen

We zien dat meer verzekerden dit anders willen. En dat snappen we heel goed. Het staat op onze lijst van dingen die wij willen verbeteren. Omdat er meer verbeteringen op die lijst staan, weet ik nog niet wanneer dit formulier automatisch ingevuld kan worden.

Heb je nog vragen? Dan hoor ik graag van je.

Hartelijke groet,

Sophie

meer dan 1 jaar geleden
  • Hoi Willem,

    Dank voor het delen van jouw idee.

    Je wil dat het makkelijker wordt om een klacht in te dienen. Je wil graag dat je persoonlijke gegevens automatisch ingevuld worden als je ingelogd bent met Digid. Klopt het dat het gaat om dit formulier?

    Ook wil je de mogelijkheid hebben om geen telefoonnummer door te geven. Als we je gegevens zouden inladen, dan zit daar ook je telefoonnummer bij. Bedoel je dan dat je kunt aangeven dat je niet gebeld wil worden? Ik ben daar wel even benieuwd naar. We zien namelijk dat klanten die gebeld worden over hun klacht tevredener zijn over de afhandeling. Waarom zou jij ook ervoor willen kunnen kiezen om niet gebeld te worden?

  • Offline

    Nog geen ervaring mee, maar na inloggen nog eens met DigiD bevestigen lijkt me inderdaad dubbelop