Ik kijk meestal eerst op de website, maar voor sommige vragen spreek ik liever met een medewerker

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op onderzoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Steeds meer mensen kijken eerst op de website. Maar in sommige situaties is het prettig om (ook) iemand van de klantenservice te spreken. Om iets wat je online zag bevestigd te krijgen bijvoorbeeld.

De manier waarop je antwoord zoekt – online of via de klantenservice – hangt ook af van hoe ongerust je bent. Voor de een is een vraag over zorg of geldzaken veel spannender dan voor de ander. Dat doet wat met hoe je geholpen wilt worden.

Hoe is dat voor jou?

Je begint meestal online. In welke situaties is dat meer dan genoeg? En wanneer spreek je toch liever iemand van onze klantenservice?

Bovenliggend
  • Hoi Ruud,

    In eerste instantie zal ik zoeken op de website, vind ik daar niet hetgeen ik zoek, of niet duidelijk genoeg, dan vraag ik het na op de community of telefonisch, al naar gelang hoe snel ik een antwoord op mijn vraag wil hebben.

    Meestal kom ik er op deze manier wel uit.

    Groet Mike

  • Offline als antwoord op mike_de_wit - Verzekerdenraadslid:

    Dank voor je reactie Mike,

    Interessant!

    Kijk je voor alle informatie eerste op de website, of zijn er ook zaken waarvoor je direct naar de community gaat of de telefoon pakt? En nog iets waar ik benieuwd naar ben: vind je het fijn als we op de website een kort antwoord geven, of heb je een voorkeur voor een langer antwoord waarin ook alle 'mitsen en maar-en' genoemd zijn? Je antwoorden helpen ons om keuzes te maken die aansluiten op klantbehoeften.

  • Offline als antwoord op Ruud:

    Hoi Ruud,

    In eerste instantie is een kort en bondige uitleg/antwoord prettig om te krijgen, maar is het ook fijn om uiteindelijk verdieping te kunnen vinden via de site,  ook via de community vind ik het handig om daar de vraag te stellen omdat je daar ook antwoord kunt krijgen op je specifieke vraag die misschien niet voldoende duidelijkheid krijgt op de site. Telefonisch zou het ook kunnen, maar meestal weet je dan niet hoe lang je moet wachten op het gewenste antwoord, terwijl je via de community al incalculeren dat er een wachttijd is die je nodig hebt, maar het minder belastend is.

    Groet mike

  • Offline als antwoord op mike_de_wit - Verzekerdenraadslid:

    Hallo Mike,

    Begrijpelijk. Dat is ook wat wij nastreven: enerzijds een antwoord waar iemand snel mee is geholpen; anderzijds ook compleet en dus wat langer. In de praktijk is dat moeilijker dan je zou denken omdat ons product erg complex is, net als de klant behoeften en situaties. Wat ik lees is dat de snelheid van antwoord ook relevant voor je is, waarbij wachten minder erg is als je niet 'aan de lijn hangt'. Dank voor je antwoord.  

Reageren
  • Offline als antwoord op mike_de_wit - Verzekerdenraadslid:

    Hallo Mike,

    Begrijpelijk. Dat is ook wat wij nastreven: enerzijds een antwoord waar iemand snel mee is geholpen; anderzijds ook compleet en dus wat langer. In de praktijk is dat moeilijker dan je zou denken omdat ons product erg complex is, net als de klant behoeften en situaties. Wat ik lees is dat de snelheid van antwoord ook relevant voor je is, waarbij wachten minder erg is als je niet 'aan de lijn hangt'. Dank voor je antwoord.  

Onderliggend
Geen gegevens