Ik kijk meestal eerst op de website, maar voor sommige vragen spreek ik liever met een medewerker

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op onderzoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Steeds meer mensen kijken eerst op de website. Maar in sommige situaties is het prettig om (ook) iemand van de klantenservice te spreken. Om iets wat je online zag bevestigd te krijgen bijvoorbeeld.

De manier waarop je antwoord zoekt – online of via de klantenservice – hangt ook af van hoe ongerust je bent. Voor de een is een vraag over zorg of geldzaken veel spannender dan voor de ander. Dat doet wat met hoe je geholpen wilt worden.

Hoe is dat voor jou?

Je begint meestal online. In welke situaties is dat meer dan genoeg? En wanneer spreek je toch liever iemand van onze klantenservice?

Bovenliggend
  • Welke keuze ik maak is sterk afhankelijk hoeveel tijd ik heb voor een goed antwoord op mijn vraag. Als er haast is geboden of de stress is hoog, dan opteer ik graag voor direct contact. Dit omdat het zoeken naar het juiste antwoord vaak nogal tijdrovend kan zijn. Maar staat er geen echte tijdsdruk op, dan ga ik liever eerst zelf proberen uit te zoeken hoe en wat. Mocht ik dan alsnog niet helemaal zeker zijn van de uitkomst, dan bel ik uiteraard met de klantenservice voor de broodnodige zekerheid.

Reageren
  • Welke keuze ik maak is sterk afhankelijk hoeveel tijd ik heb voor een goed antwoord op mijn vraag. Als er haast is geboden of de stress is hoog, dan opteer ik graag voor direct contact. Dit omdat het zoeken naar het juiste antwoord vaak nogal tijdrovend kan zijn. Maar staat er geen echte tijdsdruk op, dan ga ik liever eerst zelf proberen uit te zoeken hoe en wat. Mocht ik dan alsnog niet helemaal zeker zijn van de uitkomst, dan bel ik uiteraard met de klantenservice voor de broodnodige zekerheid.

Onderliggend