Ik spreek meestal eerst met een medewerker, maar ik kijk soms ook op de website

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op zoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Een deel van onze klanten belt het liefst met de klantenservice. En soms kijken zij op de website. Maar wij weten nog niet altijd goed wat deze keuze bepaalt.

De manier waarop mensen antwoord zoeken – online of via de klantenservice – lijkt niet altijd te voorspellen door het type vraag. De keuze lijkt meer af te hangen van de situatie en persoonlijke voorkeur. Bijvoorbeeld: in hoeverre maakt iets je ongerust?

Hoe is dat voor jou?

Je kiest meestal voor contact met een medewerker om antwoord te krijgen op je vraag. Waarom vind je dat prettig? En in welke situaties zoek je het antwoord op de website?

Bovenliggend
  • Offline

    Ik ben nog van de oude stempel denk ik. Maar ik vind gewoon menselijk contact het prettigst. Net zoals ik liever een echte papieren brief krijg dan een mailtje. 

    Ik ben niet zo'n voorstander om alles online op te moeten zoeken. 

    Het is alleen vervelend dat ik eerst 6x een toets moet drukken om uiteindelijk een medewerker aan de lijn te krijgen.  Had liever direct de keus gehad van bijvoorbeeld: toets 8 om direct een medewerker te spreken.  Maar die keus is er helaas niet. Eerst moet je je door het hele menu worstelen. 

    Maar ik wil graag voor alles waarvoor ik bel toch liever iemand spreken. 

  • Offline als antwoord op Suzanna:

    Beste Suzanna,

    Van de oude stempel, maar toch actief op ons forum :). Geldt uw voorkeur voor papier en mensen in alle situaties en bij alle instanties waarmee u contact heeft? Of heeft dat er mee te maken dat wij een zorgverzekeraar zijn, waar het al snel om complexe onderwerpen of veel geld gaat? Waar komt uw voorkeur voor papier en mensen vandaan? 

    Sorry voor deze vele vragen, maar uw antwoorden helpen ons om aan te sluiten op de verschillende behoeften. De één wil graag midden in de nacht iets zelf regelen en heeft graag bevestiging in de mail. De ander spreekt graag iemand en is bereid om daar overdag tijd voor te maken.

    Over het telefoon menu: we kijken momenteel naar een mogelijkheid waarbij u aan de telefoon uw vraag kunt inspreken, en we zonder knopjes indrukken u kunnen doorverbinden naar een medewerker met veel kennis op het gebied waar uw vraag over gaat. Is dat iets wat u zou waarderen? Overigens ben ik van mening dat het altijd en zonder veel moeite mogelijk moet zijn om een medewerker te spreken. 

    Dank voor uw reactie. Ruud

Reageren
  • Offline als antwoord op Suzanna:

    Beste Suzanna,

    Van de oude stempel, maar toch actief op ons forum :). Geldt uw voorkeur voor papier en mensen in alle situaties en bij alle instanties waarmee u contact heeft? Of heeft dat er mee te maken dat wij een zorgverzekeraar zijn, waar het al snel om complexe onderwerpen of veel geld gaat? Waar komt uw voorkeur voor papier en mensen vandaan? 

    Sorry voor deze vele vragen, maar uw antwoorden helpen ons om aan te sluiten op de verschillende behoeften. De één wil graag midden in de nacht iets zelf regelen en heeft graag bevestiging in de mail. De ander spreekt graag iemand en is bereid om daar overdag tijd voor te maken.

    Over het telefoon menu: we kijken momenteel naar een mogelijkheid waarbij u aan de telefoon uw vraag kunt inspreken, en we zonder knopjes indrukken u kunnen doorverbinden naar een medewerker met veel kennis op het gebied waar uw vraag over gaat. Is dat iets wat u zou waarderen? Overigens ben ik van mening dat het altijd en zonder veel moeite mogelijk moet zijn om een medewerker te spreken. 

    Dank voor uw reactie. Ruud

Onderliggend
Geen gegevens