Ik spreek meestal eerst met een medewerker, maar ik kijk soms ook op de website

Je hebt een vraag over je verzekering of wilt iets regelen bij een bedrijf als Zilveren Kruis. Wat doe je dan? Ga je zelf online op zoek? Of neem je contact op met onze klantenservice?

Een deel van onze klanten belt het liefst met de klantenservice. En soms kijken zij op de website. Maar wij weten nog niet altijd goed wat deze keuze bepaalt.

De manier waarop mensen antwoord zoeken – online of via de klantenservice – lijkt niet altijd te voorspellen door het type vraag. De keuze lijkt meer af te hangen van de situatie en persoonlijke voorkeur. Bijvoorbeeld: in hoeverre maakt iets je ongerust?

Hoe is dat voor jou?

Je kiest meestal voor contact met een medewerker om antwoord te krijgen op je vraag. Waarom vind je dat prettig? En in welke situaties zoek je het antwoord op de website?

Bovenliggend
  • Als ik erover nadenk is het best van veel factoren afhankelijk welke methode ik kies. Als het een vrij eenduidige vraag is die ik heb dan zal ik voor e-mail kiezen. Is het een kwestie waarop ik door zal willen vragen of waarin ik overleg wil zal ik de telefoon kiezen. De community vind ik minder geschikt. Liever zoek ik rechtstreeks contact. De reacties van andere verzekerden zijn aardig om te lezen maar zijn vaak ook ervaringen en/of meningen. Daarmee heb ik geen officieel antwoord van de verzekeraar. Medewerkers reageren ook op de community maar die kan ik ook via mail of contact direct bereiken. Dan hoef ik ook niet steeds in te loggen om een antwoord te lezen.

  • hoi lilianne,

    direct mailen is al een tijdje niet meer mogelijk, alleen bellen, whatsapp, facebook, twitter, community of een ouderwetse brief zijn de mogelijkheden.
    ieder met z'n eigen specifieke snelheid.

    persoonlijk hangt het af van de inhoud van mijn vraag en hoe snel ik antwoord wil hebben, welke versie ik ga gebruiken.
    als ik bv na een late dienst toch nog met een vraag heb die ik kwijt wil, dan kan ik die als het niet te persoonlijk is gewoon nog even via de community stellen.

    groet mike

Reageren Onderliggend