Bedankt voor je idee over open staan voor de klant. Ik lees dat je graag zou willen kunnen antwoorden op mails die je van ons krijgt. Je vindt alle andere opties geen goede contactopties.
In het blog vertelt Frank dat klanten veel tevredener zijn over bijvoorbeeld telefoon, WhatsApp en chat. We kunnen op deze kanalen klanten beter en sneller helpen.
Ik ben benieuwd wat je precies mist aan het versturen van een mail? Wat maakt het voor jou fijner dan andere manieren van contact?
Dank voor uw toelichting. In een mail kan ik een geheel verhaal kwijt en bijlagen toevoegen. Ik geef de lezer daarnaast de mogelijkheid het verhaal te lezen of herlezen in eigen gelegenheid. Interactie aan de telefoon is meer ad hoc en meer gebaseerd op korte vragen en antwoorden. De druk welke op de persoon aan de telefoon ligt is voelbaar. Er staan terwijl ik in gesprek ben nog 10 anderen in de wacht, dus per klant moeten ze het contactmoment zo kort mogelijk houden. Dus ligt de focus deels ook op andere zaken dan waar ik het over heb. Naast dit alles val ik in het autismespectrum en vind zelf ook meer rust in mailen. Ik kan dat doen wanneer ik wil. Ik kan rustig nadenken over wat ik schrijf.
Social media vind ik geen communicatiemedium voor een professioneel bedrijf. Ook al zie ik heus dat tegenwoordig ieder bedrijf wel iets met deze media doet. Er staat teveel onbetrouwbare onzin in diezelfde social media waardoor ik er geen geloofwaardigheid aan hecht. Het is me teveel werk om te gaan selecteren welke zaken correct zijn en welke niet. Ook is het heel toegankelijk voor mensen welke eigenlijk niets te melden hebben. Mensen die aandacht zoeken of hun gal willen spuwen grijpen heel makkelijk naar social media waardoor je een reactie vanuit emotie krijgt en geen reactie gebaseerd op feiten.
dus ja, ik mis de communicatie per mail. Zeker omdat jullie mij wel ten overvloede mailen. Waarom zou ik dan geen mail terug mogen sturen? Geef mij dan ook de mogelijkheid jullie mails niet te ontvangen. Het is niet zo dat mijn zorgverzekeraar boven mij staat.
Dank voor uw toelichting. In een mail kan ik een geheel verhaal kwijt en bijlagen toevoegen. Ik geef de lezer daarnaast de mogelijkheid het verhaal te lezen of herlezen in eigen gelegenheid. Interactie aan de telefoon is meer ad hoc en meer gebaseerd op korte vragen en antwoorden. De druk welke op de persoon aan de telefoon ligt is voelbaar. Er staan terwijl ik in gesprek ben nog 10 anderen in de wacht, dus per klant moeten ze het contactmoment zo kort mogelijk houden. Dus ligt de focus deels ook op andere zaken dan waar ik het over heb. Naast dit alles val ik in het autismespectrum en vind zelf ook meer rust in mailen. Ik kan dat doen wanneer ik wil. Ik kan rustig nadenken over wat ik schrijf.
Social media vind ik geen communicatiemedium voor een professioneel bedrijf. Ook al zie ik heus dat tegenwoordig ieder bedrijf wel iets met deze media doet. Er staat teveel onbetrouwbare onzin in diezelfde social media waardoor ik er geen geloofwaardigheid aan hecht. Het is me teveel werk om te gaan selecteren welke zaken correct zijn en welke niet. Ook is het heel toegankelijk voor mensen welke eigenlijk niets te melden hebben. Mensen die aandacht zoeken of hun gal willen spuwen grijpen heel makkelijk naar social media waardoor je een reactie vanuit emotie krijgt en geen reactie gebaseerd op feiten.
dus ja, ik mis de communicatie per mail. Zeker omdat jullie mij wel ten overvloede mailen. Waarom zou ik dan geen mail terug mogen sturen? Geef mij dan ook de mogelijkheid jullie mails niet te ontvangen. Het is niet zo dat mijn zorgverzekeraar boven mij staat.