Er is geen overeenkomend idee gevonden
Bovenliggend
  • Offline

    Beste Jasper,

    ik denk dat je inderdaad gelijk hebt door het te “downsizen” tot €885. Een ritje met de ambulance is gewoon nodig, en is aan de zorgverzekeraars en overheid om die kosten zo laag mogelijk te houden. Maar doorgaand op je voorbeeld van de röntgenfoto:

    de huisarts lijkt het bijvoorbeeld verstandig om bij een bepaalde klacht een röntgenfoto te laten maken. Wellicht kan de huisarts in zijn doorverwijzing direct de prijs bespreken met de cliënt. Hij kan immers ook de wachttijden inzien, dus misschien kan er iets aan het systeem worden toegevoegd over de prijs. Grote winst in deze is dat de patiënt veel prijsbewuster wordt van zorgkosten. 

    zoals ik uit jouw eerdere post begreep zijn deze kosten dus al inzichtelijk via jullie zorgcoach. Grote probleem is dus dat dat extra moeite kost en de meeste mensen het niets boeit wat de zorg nou helemaal kost. Als de huisarts zegt dat er een foto gemaakt moet worden, dan is dat zo. 
    Hoe anders is dat met zorg die niet vergoed wordt zoals een bril. Die kan vaak ineens nog wel een extra jaartje mee. En wie gaat er nog naar de fysio als het max aantal vergoedingen is verstreken? Dat zijn er een stuk minder. Ik denk dat dus aan de voorkant van het traject de prijs al duidelijk moet zijn, en dat is bij de huisarts. Ik denk alleen niet dat jullie als zorgverzekeraar het voor elkaar krijgen de huisarts met nóg meer werk op te zadelen, al zou meer kostenbewustzijn de zorg een stuk goedkoper kunnen maken. 

Reactie
  • Offline

    Beste Jasper,

    ik denk dat je inderdaad gelijk hebt door het te “downsizen” tot €885. Een ritje met de ambulance is gewoon nodig, en is aan de zorgverzekeraars en overheid om die kosten zo laag mogelijk te houden. Maar doorgaand op je voorbeeld van de röntgenfoto:

    de huisarts lijkt het bijvoorbeeld verstandig om bij een bepaalde klacht een röntgenfoto te laten maken. Wellicht kan de huisarts in zijn doorverwijzing direct de prijs bespreken met de cliënt. Hij kan immers ook de wachttijden inzien, dus misschien kan er iets aan het systeem worden toegevoegd over de prijs. Grote winst in deze is dat de patiënt veel prijsbewuster wordt van zorgkosten. 

    zoals ik uit jouw eerdere post begreep zijn deze kosten dus al inzichtelijk via jullie zorgcoach. Grote probleem is dus dat dat extra moeite kost en de meeste mensen het niets boeit wat de zorg nou helemaal kost. Als de huisarts zegt dat er een foto gemaakt moet worden, dan is dat zo. 
    Hoe anders is dat met zorg die niet vergoed wordt zoals een bril. Die kan vaak ineens nog wel een extra jaartje mee. En wie gaat er nog naar de fysio als het max aantal vergoedingen is verstreken? Dat zijn er een stuk minder. Ik denk dat dus aan de voorkant van het traject de prijs al duidelijk moet zijn, en dat is bij de huisarts. Ik denk alleen niet dat jullie als zorgverzekeraar het voor elkaar krijgen de huisarts met nóg meer werk op te zadelen, al zou meer kostenbewustzijn de zorg een stuk goedkoper kunnen maken. 

Onderliggend
Geen gegevens