Waarvoor gebruik jij Mijn Zilveren Kruis?

Voormalig community-lid
Voormalig community-lid

Met mijn collega’s verbeter ik Mijn Zilveren Kruis steeds verder. En dat doen we graag samen met onze verzekerden. Ik ben benieuwd wat jij vindt van Mijn Zilveren Kruis.

Mijn Zilveren Kruis is de plek waar je informatie vindt over jouw eigen verzekering. Ook kun je hier allerlei verzekeringszaken zelf regelen.

Wil je mij helpen? Log dan in op Mijn Zilveren Kruis. Ik ben benieuwd hoe jij kijkt naar onderstaande vragen:

1. Waarvoor gebruik jij Mijn Zilveren Kruis?

2. Wat zou jij nog meer willen zien of regelen?

03-12-2020 - update van de moderator:
Afgelopen maanden gingen jullie met Cynthia in gesprek over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis. Hier kwamen een aantal mooie ideeën en wensen uit. In het afsluitende blogartikel ‘Dit zijn jullie 5 verbeterwensen voor Mijn Zilveren kruis’ blikken Rogier en Cynthia terug op de gesprekken over het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis op Samen.

Heb jij een nieuw idee om Mijn Zilveren Kruis te verbeteren? Open dan een nieuw idee en ga erover in gesprek.

  • hoi Voormalig community-lid ,

    waarvoor ik mijn zilveren kruis gebruik?

    voornamelijk om mijn zorgverbruik in te zien en te controleren,
    gespreid betalen mijn eigen risico daar geregeld, betalingregeling voor zorgkosten/eigen risico van mijn vrouw daar geregeld.
    polis ingezien en gedownload, polisvoorwaarden bekeken.
    declareren doe ik meestal via de app op de telefoon, dat is net even sneller dan eerst weer de nota inscannen.

    wat ik nog zou willen zien op mijn zilveren kruis?
    wat ik erg fijn zou vinden is inzage in de machtigingen die ik heb.

    door gebrek aan inzage kan ik daardoor ook niet mijn zorgkosten goed inzien en zoals laatst bleek was en machtiging gewoon nietr kloppend, maar daar kom je pas achter als je daar nadrukkelijk navraag naar doet bij je leverancier.
    daarbij komt dat voor die specifieke post van de zorgkosten het inzicht ook erg onduidelijk is en er geen info is over hoe die vergoeding is opgebouwd(aantal, duiding en bedrag zijn onduidelijk/niet kloppend voor een leek)

    groet mike

  • Ik gebruik Mijn Zilveren Kruis voornamelijk voor het inzien van mijn zorgkosten. Als ik bericht krijg dat er een extra bedrag van mijn rekening wordt afgeschreven dan log ik soms in om te kijken waar het betrekking op heeft.

    Voor het invullen van de belastingaangift raadpleeg ik ook de zorgkosten voor de zelf betaalde zaken, bijvoorbeeld medicijnen.

    Vóór aanvang van het nieuwe jaar check ik ook de polis en de vergoedingen.

  • Offline

    Ik gebruik Mijn Zilveren Kruis voornamelijk om mijn zorgverbruik in te zien. Soms raadpleeg ik het ook om te zien of bepaalde zaken voor vergoeding in aanmerking komen en voor welk bedrag (brillen, steunzolen, gehoorapparaten). Ik gebruik het ook om wijzigingen aan te brengen in de verzekering (aanvullende verzekering en aanvullende pakketten). Ik log soms ook in als ik bericht krijg dat er een bedrag wordt afgeschreven of bijgeschreven om te zien waar dat betrekking op heeft.

    Wat ik graag ook zou zien is waar ik concreet nog recht op heb. Ik maak bv. gebruik van orthopedische schoenen en elk paar schoenen moet minimaal 18 maanden gebruikt worden, voordat dit opnieuw voor vergoeding in aanmerking komt. Ik zou graag willen zien wanneer ik weer een nieuw paar schoenen mag laten maken. Datzelfde geldt ook voor steunzolen en brillen/contactlenzen bij aanvullende verzekering.

  • Offline

    Hallo,

     

    Ik gebruik de omgeving van mijn verzekeraar om mijn zorgverbruik te zien en eventueel een declaratie in te dienen. Handig zou zijn als je een ingediende factuur kan terugzien met een status. Nu zie je hem bij de meeste verzekeraars pas terug als deze verwerkt is. Als je dit inzichtelijk maakt dan voorkom je dubbele declaraties.

    Zoals   al aangeeft zou het handig zijn om ingediende of lopende machtigingen te kunnen zien en volgen. Ook als bijvoorbeeld een instrumentmaker een machtiging aanvraagt voor een paar spalken.

    De rest van mijn opmerkingen kun je lezen in de andere topics.

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Bedankt voor al jullie reacties, erg leuk om te lezen waar jullie Mijn Zilveren Kruis voor gebruiken.

    Beste  

    Heel fijn dat je op zo veel topic’s een reactie hebt gegeven! Mooi om te lezen dat je al heel veel regelt en bekijkt op Mijn Zilveren Kruis. Gebruik je de DigiD app om in te loggen, of doe je dit met gebruikersnaam en wachtwoord? Goed om te weten is dat de app een update heeft gehad, ik ben benieuwd naar je mening over de nieuwe app!

    Klopt het dat je het met machtigen hebt over het toestemming aanvragen voor een vergoeding? Zie deze webpagina. En je zou dan graag inzicht willen krijgen voor welke vergoedingen je een machtiging/toestemming hebt zodat je zeker weet dat dit goed verloopt met de vergoeding? Een goed punt, zelf hem ik mij hier nog niet zo in verdiept, maar ik kan mij voorstellen dat dit een mooie toevoeging zou kunnen zijn.  geeft aan ook baat te hebben bij dit onderdeel. 

    Beste  

    Bedankt voor je reactie, wat fijn om te lezen dat je Mijn Zilveren Kruis regelmatig gebruikt. Is het voor jou gemakkelijk om te zien waar een rekening betrekking op heeft, en welke pagina gebruik je hiervoor? 

    Kun je mij iets meer vertellen over het checken van je polis en de bijbehorende vergoedingen? Welke stappen doorloop je hierbij, en welke documenten of pagina’s gebruik je? Wij proberen ook elk jaar verbeteringen te maken op het oriënteren op het komende jaar. Het zou leuk zijn als je hier ons nog meer over kunt vertellen. Alvast bedankt!

    Beste  

    Heel fijn dat je in meerdere topic’s hebt gereageerd, heel waardevol!

    Mooi dat je Mijn Zilveren Kruis raadpleegt, en dat je zo veel nieuwe kansen ziet voor ons. Hoe vind je het aanpassen van je verzekering gaan, is dit gemakkelijk te regelen en te vinden?

    Wat ik vooral naar voren zie komen in je reactie is dat je inzicht wil in het gebruik van je vergoedingen, hoeveel heb ik nog en wanneer mag ik weer declareren. Op de maximale vergoedingen pagina hebben we dit al voor een aantal vergoedingen gedaan, je kunt hier inzien wat je al verbruikt hebt en ook wanneer de vergoeding vergoed wordt. We hebben hier nog niet alle vergoedingen,  maar voor brillen is dit wel mogelijk.  Je kunt even een kijkje nemen op de maximale vergoedingen pagina. Ik ben dan erg benieuwd of deze pagina tegemoet komt aan de wens die je hebt voor alle vergoedingen. 

    Beste  

    Fijn dat je op meerdere topic’s hebt gereageerd, hier kan ik zeker iets mee!  Begrijp ik goed dat je bij de declaratie zou willen zien waar hij zich momenteel bevind? Dat wij inzicht geven in dat hij ter controle ligt bij onze medewerkers, en dat wanneer deze bekeken is er een tekst komt met : het bedrag wordt overgemaakt naar uw betaalrekening. Waar zou je deze informatie willen zien in het klantdomein of ook in de App?

    Mooi om te lezen dan jij ook baat zou hebben bij de machtiging inzicht waar  ook over sprak. Waar zou jij de machtiging terug wullen zien? Bedankt voor je reactie!

  • Als ik een mail krijg dat er een rekening klaar staat dan klik ik op de link financieel overzicht. Daarna inloggen via de DigiD app en ik kom op de juiste pagina. Daar kan ik Bekijk rekening aanklikken. Daarna zie ik de details, b.v. medicijnkosten, van de rekening.

    Voor het checken van mijn polis (is wel even zoeken omdat je dat niet zo vaak doet) klik ik rechtsboven op mijn naam en in het submenu kies ik Mijn verzekering.  Daarna op Mijn vergoedingen 2020.  Daarna kun je een aantal rubrieken selecteren maar het kan lastig zijn de juiste te kiezen. Door een trefwoord in te geven kom je snel op de juiste pagina. Bijvoorbeeld kronen, vulling, etc.

  • Offline

    Voormalig community-lid : de link die je me doorgaf, werkt niet. Ik zoch echter zelf naar de maximale vergoedingen >>>HIER<<< en dan blijkt dat ik daar niet heel veel mee kan, aangezien ik sinds begin dit jaar nog slechts 1 ster aanvullende verzekering heb en geen aanvullende tandartsverzekering. In dat opzicht kan ik je dus niet verder helpen met mijn feedback.

    Het aanpassen van de verzekering is echt heel logisch, hoewel ik moet aangeven dat ik dit de laatste keer via de app op m'n telefoon deed. Werkt ook erg intuïtief en het inloggen gaat daar vlotter.

  • Offline

    Voormalig community-lid,

    Wat je voorstelt is een mooie aanvulling op wat mijn wens is. Mij idee was dat je ergens je ingediende declaraties terug kan vinden voordat ze op je declaratieoverzicht komen als ze verwerkt zijn.

    Ik weet niet wat bij jullie het verschil is tussen het klantdomein app. Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het klantendomein het klantportaal op de website is. In dat geval zou ik kiezen om een uitgebreide versie met status die je zelf al bedacht hebt. En in de app een uitgeklede versie daarvan.

     

    Wat betreft de machtigingen is het wel belangrijker dat er eventueel de mogelijkheid komt om in geval van afwijzing de reden te zien. Nu zie je vaak bij verzekeraars deels afgewezen maar heb je daar geen uitleg bij en kun je daar ook niks mee.

  • Voormalig community-lid
    Voormalig community-lid

    Bedankt  ,  en  voor jullie reacties!

     Mooi om te lezen hoe je door Mijn Zilveren Kruis navigeert! Het stuk van een rekening klinkt als iets wat al erg goed gaat.  Je geeft aan dat bij het vergoedingenstuk het lastig is om de juiste te kiezen, hoe zouden wij dit kunnen verbeteren? Of is de zoekbalk al voldoende op om op de juiste pagina te komen? 

     Sorry, ik zie inderdaad dat er er een W miste in het www. In onderstaande afbeelding heb ik design gedaan de maximale vergoeding pagina met een tandarts vergoeding. Ik ben benieuwd naar je mening!

    Schermafbeelding

    Fijn om te lezen dat het aanpassen van de verzekering heel logisch is, en dat dit ook gemakkelijk via de app kan. 

     Bedankt voor je reactie. Het voorstel wat ik deed voor declaraties is iets waar we ook naar willen kijken of we dit kunnen realiseren. Maar goed om te horen dat dit ook een aanvullings is op jou wens. 

    Het verschil tussen Mijn Zilveren Kruis en de app wordt steeds kleiner, veel functies worden ook in de nieuwe app toegevoegd. Het zou dus prima kunnen om deze functie zowel in de app als op Mijn Zilveren Kruis aan te bieden.

     

    Begrijp ik het goed dat je graag inzicht wilt hebben in de reden van de afwijzing en een eventuele geaccepteerde machtiging? Hierbij is het dan ook belangrijk dat er uitleg gegeven wordt waarom er een afwijzing is?

  • Offline

    Ja, dat is een erg handig overzicht! Zo zie je in één oogopslag hoeveel je al verbruikt hebt, en wat je dat jaar nog kunt declareren.

    Als ik iets soortgelijks ook zou kunnen inzien waar het bv. mijn orthopedische schoenen betreft, zou dat erg handig zijn. Ik realiseer me dat je in dat geval niet met een max. bedrag kunt werken, maar het zou wel fijn zijn als ik in een overzicht kon zien wanneer mijn laatste 2 paar schoenen gedelcareerd zijn en wanneer ik concreet weer een nieuw paar zou kunnen aanvragen. Mijn schoenmaker zet weliswaar in elk paar schoenen een stempel met daarin ook de datum van aflevering, maar dat is op een gegeven moment niet altijd meer even goed leesbaar. Uiteraard kan ik het dan opzoeken in mijn zorgverbruik, maar dat werkt alweer heel wat omslachtiger.