Digitaal contact met je specialist in het ziekenhuis

Een afspraak in het ziekenhuis is al lang niet meer de enige manier. Sommige contacten kunnen ook digitaal. De afgelopen tijd was dat vanwege Corona soms de enige optie, maar voor de toekomst kijken we wanneer het voor de patiënt een prettigere optie is.  

Met mijn collega’s kijk ik hoe we onze verzekerden de keuze kunnen geven om ook digitaal contact te hebben. En dan is het natuurlijk belangrijk dat de mogelijkheden aansluiten bij wat jullie belangrijk vinden. Daarom zijn we benieuwd: heb jij ervaring met digitaal contact met je specialist? En wat vind je daar prettig bij en wat juist niet?  

Bovenliggend
  • Offline

    Goedemorgen

    Ik zou graag digitaal contact willen. Maar bij het Rijnstate moet je inloggen met je digide code. Maar het is gewoon handig om in te loggen met een gewone wachtwoord.

  • Offline als antwoord op ninn:

    Ik heb diverse keren digitaal contact gehad met 'n arts of gespecialiseerde verpleegkundige. Inloggen via Digid ( + sms-controle) vind ik zelf wel 'n veiliger gevoel. 

    Vooral de optie "e-consult" bevalt me goed. Enkele keren, na 'n operatie, op deze manier contact gehad, zelfs foto's verstuurd en zo advies gekregen of tóch een afspraak. 

    Ik vind het voor dit soort dingen zeker een aanvulling, je neemt gemakkelijker contact op via deze manier dan toch 'n afspraak te maken.

    Dus ja: ik vind digitaal contact zeker een goede aanvulling op de zorg. Ook zeker tijds- en geldbesparend voor patiënt en zorgverlener. 

Reageren
  • Offline als antwoord op ninn:

    Ik heb diverse keren digitaal contact gehad met 'n arts of gespecialiseerde verpleegkundige. Inloggen via Digid ( + sms-controle) vind ik zelf wel 'n veiliger gevoel. 

    Vooral de optie "e-consult" bevalt me goed. Enkele keren, na 'n operatie, op deze manier contact gehad, zelfs foto's verstuurd en zo advies gekregen of tóch een afspraak. 

    Ik vind het voor dit soort dingen zeker een aanvulling, je neemt gemakkelijker contact op via deze manier dan toch 'n afspraak te maken.

    Dus ja: ik vind digitaal contact zeker een goede aanvulling op de zorg. Ook zeker tijds- en geldbesparend voor patiënt en zorgverlener. 

Onderliggend