Wat is je eerste indruk van ons? Wat kan beter?

Wat leuk dat je in 2021 kiest voor Zilveren Kruis!

We verwelkomen elk jaar duizenden nieuwe klanten. Daardoor hebben we misschien nog niet de kans gehad om ook met jou persoonlijk kennis te maken. Ik leer je namelijk graag beter kennen. Niet voor niets hebben wij deze community-website, waarop we rechtstreeks met elkaar kunnen praten.

Dus vertel eens: wat vond je van je eerste weken bij Zilveren Kruis? Voel je je een beetje welkom en goed geïnformeerd?

Bovenliggend
  • Net binnen via e-mail:

    "[Ik] kan niet eens mijn financiële gegevens inzien en beheren omdat de polis op mijn mans naam staat vanwege [zijn] collectiviteitskorting. Je moet toch gewoon je eigen zorgkosten kunnen beheren en niet moeten wachten tot de ander van zijn/haar werk thuiskomt om in te loggen met zijn/haar DigiD? (...) Stel dat een van ons in het ziekenhuis terecht komt, dan kan de ander niet eens dingen regelen. Dat ouders het voor hun kinderen beheren is begrijpelijk maar als echtpaar komt het heel vreemd over."


    Na doorvragen voegt mevrouw hieraan toe:

    "Tijdens het overstappen heb ik hier contact over gehad [met Zilveren Kruis]. De optie die mij gegeven werd, was om zelf verzekeringnemer te worden en mijn man de partner. Hiervoor moesten we dan gezamenlijk naar Zilveren Kruis bellen. Maar dan blijft het probleem bestaan. En ik heb geen collectiviteitscode. Waarom niet gewoon net zoiets als bij de bank een ‘en/of rekening’ maar dan nu een ‘en/of account‘ of polis. Dan kun je voor jezelf maar ook voor elkaar de dingen regelen indien nodig. En als daar een machtiging voor nodig is bij het afsluiten, is dat prima."


    Duidelijke taal! Kan je hier wat mee, ?

Reageren
  • Net binnen via e-mail:

    "[Ik] kan niet eens mijn financiële gegevens inzien en beheren omdat de polis op mijn mans naam staat vanwege [zijn] collectiviteitskorting. Je moet toch gewoon je eigen zorgkosten kunnen beheren en niet moeten wachten tot de ander van zijn/haar werk thuiskomt om in te loggen met zijn/haar DigiD? (...) Stel dat een van ons in het ziekenhuis terecht komt, dan kan de ander niet eens dingen regelen. Dat ouders het voor hun kinderen beheren is begrijpelijk maar als echtpaar komt het heel vreemd over."


    Na doorvragen voegt mevrouw hieraan toe:

    "Tijdens het overstappen heb ik hier contact over gehad [met Zilveren Kruis]. De optie die mij gegeven werd, was om zelf verzekeringnemer te worden en mijn man de partner. Hiervoor moesten we dan gezamenlijk naar Zilveren Kruis bellen. Maar dan blijft het probleem bestaan. En ik heb geen collectiviteitscode. Waarom niet gewoon net zoiets als bij de bank een ‘en/of rekening’ maar dan nu een ‘en/of account‘ of polis. Dan kun je voor jezelf maar ook voor elkaar de dingen regelen indien nodig. En als daar een machtiging voor nodig is bij het afsluiten, is dat prima."


    Duidelijke taal! Kan je hier wat mee, ?

Onderliggend
  • Ik kan me voorstellen dat mensen die zich samen verzekeren, hier tegenaan lopen. Blijkbaar maken wij nieuwe klanten, zoals deze mevrouw, onvoldoende duidelijk hoe dit bij Zilveren Kruis werkt. We willen voorkomen dat mensen achteraf voor onprettige verrassingen komen te staan. Dus hier doen we verder onderzoek naar. Het idee van een en/of-account of -polis, zoals je dat bij een bank gewend bent, vind ik een interessante gedachte! Ik neem dit idee mee in onze evaluatie.
  • als antwoord op Wendelien:

    Zilveren Kruis, misschien kunnen jullie zorgen dat het hetzelfde gaat als bij de meeste andere verzekeraars ( of : hetzelfde als bij de andere GOEDE verzekeraars). En verder merk ik op dat jullie ook de suggestie hadden kunnen doen om na te kijken of het collectief contract het toestaat dat de echtelieden ieder een eigen polis hebben en toch collectiviteitskorting krijgen. Er zijn , althans bij andere zorgverzekeraars, veel collectiviteiten die dit wèl toestaan.