Hoe wil jij meedenken op een onderwerp waar Zilveren Kruis op dit moment aan werkt?

Binnen Zilveren Kruis zijn we altijd bezig om verbeteringen voor onze klanten neer te zetten. Daarvoor  willen we natuurlijk weten wat onze klanten belangrijk vinden. We betrekken klanten dan ook op verschillende manieren. We kijken wat klanten ons al verteld hebben, bijvoorbeeld in telefoongesprekken of in een feedbacktool op onze website. Maar we doen bijvoorbeeld ook klantinterviews en usertesten. En we gaan natuurlijk ook hier op Samen met jullie in gesprek.

Experts binnen Zilveren Kruis gaan met jullie in gesprek over een onderwerp binnen hun vakgebied. De onderwerpen van gesprekken kunnen ook heel verschillend zijn. Denk bijvoorbeeld aan het verbeteren van Mijn Zilveren Kruis, maar ook aan het mogelijk maken van digitaal contact met je zorgverlener.

Nu zijn we bezig met het verbeteren van Samen zelf. Wij betrekken jullie, als kenners van Samen, daar graag bij. Ik ben benieuwd wat een gesprek over verbeteringen voor jou interessant maakt. Wanneer doe je graag mee en wanneer haak je juist af?

22-01-2021 - update van de moderator:
Afgelopen weken gingen jullie met Martin in gesprek over het verbeteren van het Samen platform. In het tabblad ‘Waar staan we nu’ bovenaan deze pagina lees je wat Martin met jullie input heeft gedaan.

Loop je nog ergens tegenaan? Of heb je een idee om Samen te verbeteren? Deel deze in het topic: Deel jouw eerste ervaringen met Samen

Bovenliggend
  • Offline

    Het gaat om bewustwording vergroten dat "wij" ook mede bepalen dat zorgverzekering betaalbaar kan blijven..

    Ik ben bijvoorbeeld brildragend en het was 3 jaar geleden dat ik een bril had aangeschaft en ik werd de afgelopen weken "bestookt" met reclame dat de 3 jaar voorbij waren en dat ik echt langs moest komen (zowel op papier als e-mail).

    Ik ben er geweest en een andere bril gekocht (er was een kleine correctie nodig) maar ik kreeg er een andere bril er gratis bij ??  (tevens een korting bon als ik binnen een bepaalde tijd een 3de ?? bril zou kopen).

    Conclusie ik betaal veel te veel voor de 1 bril die ik op mijn neus heb (dus ook de zorgverzekering). Naar mijn mening ben ik (en de maatschappij) goedkoper uit als ik enkel de controle en 1 bril moet betalen.

    Waarom accepteren wij dat? Het lijkt erop dat er een idee is van 'wij betalen premie en dan moet wij er ook maximaal gebruik van worden gemaakt, zonder naar de kosten te kijken'.

    Het is mijn overtuiging dat als wij bewuster omgaan met de zorgkosten de zorgpremie kan dalen (of minder stijgen).

    Ik mis acties / meldpunt om (mogelijke) verspilling tegen te gaan of positiever gesteld, wat kunnen "wij" doen om verspilling tegen te gaan.

  • Offline als antwoord op reesink:

    Helemaal eens, sterker nog, ik zou eigenlijk verder willen gaan. Waarom een brillenvergoeding. Ten eerste is hij zo laag in geld en frequentie dat je er eigenlijk niet echt iets aan hebt. Iedereen die een bril of lenzen draagt dat deze eens in de zoveel tijd vervangen moet(en) worden. Volgens mij kun je beter die zorgpremie verlagen en verzekerden zelf laten betalen voor de bril/lenen. Nu is het vooral een mooi verdienmodel voor de Pearls van deze wereld. 

Reageren
  • Offline als antwoord op reesink:

    Helemaal eens, sterker nog, ik zou eigenlijk verder willen gaan. Waarom een brillenvergoeding. Ten eerste is hij zo laag in geld en frequentie dat je er eigenlijk niet echt iets aan hebt. Iedereen die een bril of lenzen draagt dat deze eens in de zoveel tijd vervangen moet(en) worden. Volgens mij kun je beter die zorgpremie verlagen en verzekerden zelf laten betalen voor de bril/lenen. Nu is het vooral een mooi verdienmodel voor de Pearls van deze wereld. 

Onderliggend
  • Offline als antwoord op peter17:

    Dat gaat mij iets te ver want bijvoorbeeld een periodieke check kan mogelijke oogziekten / aandoening vroegtijdig opsporen (en dat kan kosten in de toekomst voorkomen en wat belangrijker is is ook in het belang van de klant) alleen dat is nu een ondergeschoven item en gaat het alleen om een behoefte te creëren.

    Kortom ik zou willen dat er anders hiermee wordt omgegaan dus wel tegemoetkoming in de kosten van een periodieke check maar voor de rest klopt uit eigen zak betalen vanaf een bepaald inkomen.

    En zo zijn er veel meer zaken waar we misschien anders mee moeten omgaan waarbij de gezondheid niet wordt geschaad en de kosten wel binnen de perken blijven..