Samenvatting van je telefoongesprek

Community-lid Handewijs deelde het idee om een bevestiging te krijgen na een telefoongesprek met onze klantenservice. En dat je daarom kunt vragen als verzekerde. Handewijs vindt dat vooral belangrijk bij complexe vragen, of als het bijvoorbeeld om veel geld gaat.

We hebben deze wens besproken binnen Zilveren Kruis. We zien dat deze wens soms terugkomt. Maar we weten nog niet precies wanneer verzekerden een bevestiging krijgen prettig vinden. En wanneer dat niet per se nodig is. Daar komen we graag achter.

Daarom vragen we jouw hulp. Heb jij weleens een telefoongesprek met de klantenservice achteraf willen nalezen? En wat maakte dat je die bevestiging belangrijk vond?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    Toen mijn moeder nog bij jullie verzekerd was en ik als haar mantelzorger een afwijzend antwoord kreeg op een vraag, had ik daarvan graag iets op papier gehad. Ik moest het antwoord op een later moment met haar huisarts bespreken, maar wist op bepaalde vragen van de huisarts geen antwoord te geven. Wanneer ik toen een schriftelijke bevestiging had gehad van het gesprek had mij dat waarschijnlijk erg geholpen. Je zou degene met wie je belt ook kunnen laten vragen "zou u van dit gesprek een schriftelijk bewijs willen ontvangen?" dan kunnen de klanten zelf bepalen of het zinvol is of niet. 

Reactie
  • Offline

    Toen mijn moeder nog bij jullie verzekerd was en ik als haar mantelzorger een afwijzend antwoord kreeg op een vraag, had ik daarvan graag iets op papier gehad. Ik moest het antwoord op een later moment met haar huisarts bespreken, maar wist op bepaalde vragen van de huisarts geen antwoord te geven. Wanneer ik toen een schriftelijke bevestiging had gehad van het gesprek had mij dat waarschijnlijk erg geholpen. Je zou degene met wie je belt ook kunnen laten vragen "zou u van dit gesprek een schriftelijk bewijs willen ontvangen?" dan kunnen de klanten zelf bepalen of het zinvol is of niet. 

Onderliggend