Hero Image

Zilveren Kruis Zorgwijzer

Dank je wel voor het stemmen op de poll in de Meedenkers-nieuwsbrief! Hieronder kun je je stem toelichten en met mij in gesprek.

Mijn naam is David de Wilde (33), senior propositiemanager bij Zilveren Kruis. In die rol hou ik mij bezig met slimme oplossingen in de zorg. Zo zorg ik ervoor dat je in steeds meer situaties zelf kunt kiezen waar en wanneer je zorg krijgt. Dus meer eigen regie, comfort en flexibiliteit.

Op dit moment werk ik samen met collega’s aan de Zilveren Kruis Zorgwijzer. Een mobiele app waarin je medische vragen kunt stellen die geen spoed hebben.

Stel, je knie doet pijn of je zit niet lekker in je vel. Kortom: je maakt je zorgen en hebt een vraag over je gezondheid. Dan wil je eigenlijk direct antwoord, toch? Maar als het geen spoedje is, kun je niet altijd meteen terecht bij een zorgverlener. Bijvoorbeeld in de avonduren, tijdens het weekend of op reis. Of als je twijfelt: is mijn vraag wel serieus genoeg? Niets doen is dan niet handig. En met googelen krijg je niet altijd een betrouwbaar antwoord. Op deze momenten helpt Zilveren Kruis je met inzicht, advies en waar mogelijk oplossingen.

De Zilveren Kruis Zorgwijzer is er al jaren. Mensen die de app gebruiken, vinden het prettig dat ze direct – waar en wanneer dan ook – hun zorgvragen kunnen stellen. En daarom willen we de Zorgwijzer verder uitbreiden. Bijvoorbeeld met oefeningen bij fysieke klachten en andere handige online hulpmidddelen.

Daarbij staan de wensen van onze klanten natuurlijk centraal. Ik neem jouw ideeën graag mee in de ontwikkeling van de app. En ik blijf graag gesprek. Ook hier! Dus denk met mij mee. En laten we samen iets maken dat écht van waarde is voor iedereen.

Waar ik nog benieuwd naar ben:

  1. In wat voor situaties of bij welke vragen vind jij deze app handig?
  2. Aan welke zorgverleners zou jij vragen willen stellen in deze app?

Log in en reageer

Bovenliggend
  • Offline

    De app is als eerste raadpleeg mogelijkheid altijd handig.                                                                                                                                                   Een zorgverlener vragen stellen via de app lijkt mij niet echt mogelijk, om reden dat zorgverleners momenteel overbelast en nauwelijks snel bereikbaar zijn. Gewoon bellen, en de wachttijd uitzitten, lijkt mij dan meer voor de hand te liggen.  

Reactie
  • Offline

    De app is als eerste raadpleeg mogelijkheid altijd handig.                                                                                                                                                   Een zorgverlener vragen stellen via de app lijkt mij niet echt mogelijk, om reden dat zorgverleners momenteel overbelast en nauwelijks snel bereikbaar zijn. Gewoon bellen, en de wachttijd uitzitten, lijkt mij dan meer voor de hand te liggen.  

Onderliggend