Restitutieverzekering : vergoeding ongecontracteerde zorg in het buitenland marktconform

Op de website staat dat bij een exclusief-polis ( d.i. de restitutiepolis), bij niet gecontracteerde zorg tot 100% van het marktconforme NL tarief vergoed wordt. ( www.zilverenkruis.nl/.../medische-zorg.aspx. Zie de bijlage voor de schermprint op 14 oktober 2019. 

In de polisvoorwaarden staat volgens mij iets anders: hier staat dat de 100% marktconforme restitutievergoeding niet geldt voor ongecontracteerde zorg in het buitenland. Zie artikel 4.3.4. van de polisvoorwaarden, in het onderdeel algemene voorwaarden basisverzekeringen. Ook hiervan heb ik een schermprint bijgevoegd. 

Volgens mij is òfwel de website juist òfwel de polisvoorwaarden zijn juist. 

Graag uitleg door een deskundige op het gebied van polisvoorwaarden èn van vergoedingen buitenland. 

attachments.zip
Bovenliggend
  • Offline

    Bedankt voor je feedback weer, Feina. 

    Ik heb net met wat collega's van de afdeling buitenland gezeten. Ze hebben even goed naar de situatie die jij schetst gekeken. 

    Om het kort en duidelijk te houden: Mijn collega's geven aan dat wat op de website staat klopt. En dat de informatie in de polisvoorwaarden wel voor verwarring kan zorgen. Dus niet helemaal duidelijk is. 

    Daarom gaan we door naar stap twee. Namelijk dit signaal over de polisvoorwaarden voorleggen aan de collega's die deze voorwaarden schrijven. Zien ze dit ook zo? Hoe kunnen we dit duidelijker maken? Dat wordt dus nog vervolgd. 

    Omdat de vergoeding zo is als op de website staat beschreven, hebben we de uitleg hier achterwege gelaten.  Mocht je, met de informatie van de website in je achterhoofd, toch nog een vraag hebben hierover? Dan zijn mijn collega's van de afdeling buitenland er om daar met je naar te kijken. 

Reageren
  • Offline

    Bedankt voor je feedback weer, Feina. 

    Ik heb net met wat collega's van de afdeling buitenland gezeten. Ze hebben even goed naar de situatie die jij schetst gekeken. 

    Om het kort en duidelijk te houden: Mijn collega's geven aan dat wat op de website staat klopt. En dat de informatie in de polisvoorwaarden wel voor verwarring kan zorgen. Dus niet helemaal duidelijk is. 

    Daarom gaan we door naar stap twee. Namelijk dit signaal over de polisvoorwaarden voorleggen aan de collega's die deze voorwaarden schrijven. Zien ze dit ook zo? Hoe kunnen we dit duidelijker maken? Dat wordt dus nog vervolgd. 

    Omdat de vergoeding zo is als op de website staat beschreven, hebben we de uitleg hier achterwege gelaten.  Mocht je, met de informatie van de website in je achterhoofd, toch nog een vraag hebben hierover? Dan zijn mijn collega's van de afdeling buitenland er om daar met je naar te kijken. 

Onderliggend
Geen gegevens