Artikel Waarom kan ik geen contact opnemen via e-mail?

In maart 2020 stopte Zilveren Kruis bewust met het beantwoorden van vragen via e-mail. We krijgen nog wel de vraag waarom klanten geen contact met ons kunnen opnemen via e-mail. In dit artikel leggen we dit uit.

Lastig om in 1 keer te begrijpen

Via e-mail is het lastig om onze klanten in 1 keer goed te helpen. Het kan gebeuren dat we niet de vraag achter de vraag ontdekken, dat waar een klant zich écht druk om maakt. Of graag wil weten. Daardoor kunnen we lastiger passende hulp bieden.

Privacy

Ook krijgen we veel vragen over geldzaken en de gezondheid van mensen. Daar gaan we zorgvuldig mee om. E-mail is helaas niet geschikt voor het veilig uitwisselen van privacygevoelige gegevens. 

We sturen nog wel e-mails

We gebruiken alleen e-mail om onze klanten snel informatie te sturen. Denk aan de nieuwsbrief, een link naar je declaratieoverzicht en je nieuwe polis in het najaar. In Mijn Zilveren Kruis kies je zelf welke e-mails je wel en niet wil ontvangen.

Veilig contact opnemen door middel van DigiD

Een veilige manier van digitaal contact opnemen met Zilveren Kruis is via de chat of appchat. Hiervoor moet je van tevoren wel inloggen met DigiD. Het voordeel hiervan is dat DigiD met tweestapsverificatie werkt, waardoor je altijd veilig bent ingelogd. Zo blijven je privégegevens ook echt privé. En is dit alleen zichtbaar voor jou. Of voor een collega van de klantenservice als je contact met ons opneemt.

Deze maatregel nemen wij zodat we het internetcriminelen lastig maken om in te loggen op je account. En ze kunnen achterhalen waar je in behandeling bent of welke medicijnen je gebruikt. Of bij je financiële gegevens kunnen.