Welke flyer spreekt jou het meeste aan?

We maakten een flyer voor een collectieve zorgverzekering bij Zilveren Kruis. Het is natuurlijk belangrijk dat deze past bij wat onze verzekerden belangrijk vinden. Daarom vroegen we naar jullie mening.

We stuurden de flyer naar deelnemers jonger dan 67 (AOW-leeftijd), omdat het een flyer is voor werkgevers. 35% heeft de vragenlijst ingevuld. Er waren 4 verschillende soorten flyers. Elke deelnemer kreeg 1 van de 4 flyers te zien. We stelden een aantal vragen, zoals de eerste reactie, welk cijfer ze het gaven en wat ze positief en negatief vonden aan de flyer. Op de flyers waren 3 dingen te zien: een afbeelding, een slogan en unieke pluspunten.

Deelnemers lezen graag over voordelen
We zien dat (financiële) voordelen de deelnemers het meeste aanspreken, zoals ‘Je baas betaalt mee aan je premie’ en ‘Je eigen budget in de Gezond en Fitbundel’. 52% van de deelnemers gaf dit aan in de vragenlijst.

“Je leest in deze flyer meteen dat de baas meebetaalt. Hier zou ik verder lezen. De drie andere punten spreken me ook aan, dus dan heb je mijn interesse.” Aldus een deelnemer. Een andere deelnemer geeft aan dat je bij een collectieve zorgverzekering verwacht dat je via je werkgever een financieel voordeel hebt. En dat die voordelen in deze tekst goed naar voren komen.

Informatie over gezondheid ook erg belangrijk
De flyer met focus op de persoon en gezondheid staat voor deelnemers op nummer 2. In de flyer geven we aan dat jouw gezondheid op nummer 1 staat. En dat je bijvoorbeeld je eigen budget hebt in de Gezond en Fitbundel. “De Gezond en Fitbundel gaat over het voorkomen van het nodig hebben van zorg. Wachttijden in de zorg is een groot probleem, dus minder wachten zou een voordeel zijn, net als je declaraties snel uitbetaald krijgen.”

Deelnemers waren positief over de slogan ‘Jouw gezondheid op nummer 1. “Hier gaat het toch uiteindelijk om... je eigen gezondheid op nummer 1. De rest is bijzaak.” Wat deelnemers liever niet terugzien op de flyer is dat je je premie betaalt wanneer het jou uitkomt. “Je moet de premie toch betalen, dan maar op een vast tijdstip.”

Wat gaan we hiermee doen?
We hebben heel nuttige informatie gekregen. Met de opmerkingen van deelnemers gaan we de flyers verbeteren. Ook gaan we kijken hoe we met de afbeelding duidelijk kunnen maken dat het om een collectieve verzekering gaat. We gaan nog in gesprek met werkgevers. Ook zijn we in gesprek gegaan met mensen op straat. En hebben we aan hen gevraagd wat zij van de flyers vonden. Deze feedback nemen we ook mee in het verbeteren van de flyers.