Misschien is het je opgevallen; Samen ziet er net iets anders uit. Het oude ontwerp sloot niet meer goed aan bij de website van Zilveren Kruis. Ook konden schermlezers (softwareprogramma dat de tekst van een computerscherm voorleest) het platform niet goed lezen. We gingen in gesprek met klanten en vroegen wat zij van het platform vonden. Daarna hebben we het platform een nieuw uiterlijk gegeven. En verbeterden we de toegankelijkheid van het platform.

Testen met klanten
We hebben gevraagd wat jullie van het oude ontwerp van Samen vonden. En wat beter kon. Uit de feedback kwam vooral naar voren dat de website onduidelijk was en dat Meedenkers niet altijd wisten wat ze op ons platform konden doen. Zo reageren sommigen alleen op de nieuwsbrief, omdat ze niet weten dat ze zelf ideeën kunnen indienen. We maakten nieuwe ontwerpen voor de website en namen de feedback van klanten daarin mee.
We hebben nieuwe ontwerpen laten zien
En gevraagd wat jullie daarvan vonden. Klanten vinden de nieuwe ontwerpen een stuk duidelijker. Ook de nieuwe teksten zorgen ervoor dat het voor klanten duidelijk is wat jullie op de website kunnen doen en vinden. Daarnaast is het nieuwe ontwerp goed leesbaar voor schermlezers.