Jaaroverzicht 2023

We hebben weer een jaar mogen afsluiten! Heb jij je in 2023 aangemeld als Meedenker, heb je gestemd op de polls in de Meedenkers-nieuwsbrief? Of ben je het gesprek aangegaan met Zilveren Kruis? Dan willen we je daarvoor bedanken! Samen hebben we ervoor gezorgd dat onze producten en dienstverlening is verbeterd! En dat blijven we in 2024 ook doen!

Vrouw blaast gekleurde confetti

In 2023…
… hebben we 653 nieuwe Meedenkers mogen verwelkomen. In totaal zijn er nu 3264 Meedenkers die met ons meedenken!
… hebben klanten 195 ideeën gedeeld. Hiervan bespraken we 72 ideeën met onze beleidsmakers.
… waren er 16 verbeterprojecten waarbij Zilveren Kruis jouw mening nodig had. In totaal dachten 215 mensen mee.

Waar hebben we het over gehad?
De onderwerpen van de projecten waarover we om jullie mening hebben gevraagd, waren erg verschillend in 2023. Hieronder delen we een aantal projecten waarbij jullie input erg waardevol was!

Wat vind jij belangrijk als je naar de huisarts gaat voor een kleine kwaal?
In de Meedenkers-nieuwsbrief van oktober stelden we de meerkeuzevraag: Welke oplossing werkt voor jou bij een kleine kwaal? Maar liefst 672 mensen brachten hun stem uit. De meeste Meedenkers stemden op de optie dat een andere huisarts in de praktijk hen ook mag helpen.

Op welke manier denk jij het liefst met ons mee?
Jouw ervaring en wensen zijn waardevol om onze zorgverzekering steeds beter te maken. En dat kan op verschillende manieren. Community manager Sophie stelde hierover een vraag in de Meedenkers-nieuwsbrief. Op welke manier denk jij het liefst met ons mee? Er kwamen veel waardevolle inzichten en reacties. Veel Meedenkers zijn enthousiast over enquêtes. Misschien heb je dit jaar ook een enquête van ons ingevuld.

Iemand helpen met het begrijpen van informatie
Vragen mensen jou weleens om hulp als ze bepaalde informatie niet begrijpen? En hoe help je ze dan? Deze vragen stelden we in de Meedenkers-nieuwsbrief van augustus. In totaal kwamen er 63 reacties. Veel Meedenkers geven aan hun naasten te helpen wanneer ze iets niet begrijpen.

Meedenkers in het zonnetje
In 2023 hebben veel klanten hun mening gedeeld over bepaalde onderwerpen. Daar zijn we erg blij mee! Van alle mensen die hebben gereageerd, sprongen er een aantal Meedenkers uit. Focus65, reesink en RuudP hebben in 2023 het meest gereageerd op projecten, polls en andere vragen. Bedankt voor jullie inzet!

Denk jij mee in 2024?
Ook in 2024 hebben we mooie plannen om onze producten en dienstverlening te verbeteren. Wil jij ook meedenken? Meld je dan aan bij Samen.

Wil je een volledig overzicht van wat we samen voor elkaar hebben gekregen? Bekijk dan Samen Bereikt.

Anonymous