Stel, je knie doet pijn of je zit niet lekker in je vel. Kortom: je maakt je zorgen en hebt een vraag over je gezondheid. Dan wil je eigenlijk direct antwoord, toch? Maar als er geen spoed is, kun je niet altijd meteen terecht bij een zorgverlener. Onze collega David werkt met zijn team aan de Zorgwijzer. Een app van Zilveren Kruis waarmee je snel in contact staat met een zorgprofessional. David wilde weten of jullie gebruik zouden maken van de app.
4 van de 5 mensen is enthousiast over de app
We deden een poll: 79% van de stemmers vindt het een goed idee dat Zilveren Kruis bezig is met deze app. 21% geeft aan dat de Zorgwijzer niets voor hen is. Dit resultaat sluit aan op eerdere klantonderzoeken die David deed. Zijn team gaat daarom verder met het bouwen van de app.
Een greep uit jullie reacties
Jullie konden je stem op de poll ook uitleggen op Samen.
Een aantal mensen vindt het een prettig idee om direct in contact te staan met een geregistreerde zorgprofessional. Zoals Aisa: "Handig als je toch twijfelt en een tweede mening wilt horen, of als je anoniem een vraag wilt stellen, aan elke hulpverlener."
Anderen zijn wat voorzichtiger. Renske zei: "Ik zou deze app alleen gebruiken wanneer ik zeker weet met iemand te chatten die medisch geschoold is."