Hoi Jasi,
Je wil graag een oplossing voor mensen die door financiële problemen geen aanvullende (tandarts)verzekering meer hebben. Ik heb je idee met mijn collega’s besproken.
De aanvullende verzekering stoppen wij na de vervaldatum van de 3e herinnering.
We doen dit niet alleen wanneer mensen in de schuldhulpverlening zitten. We informeren klanten hierover vanaf de 2e herinnering. Ook versturen wij een nieuwe polisblad. Ik kan me voorstellen dat het stoppen van de aanvullende verzekering in sommige gevallen niet wenselijk is. Kosten voor bijvoorbeeld de tandarts moet een klant dan zelf betalen, waardoor de problemen mogelijk groter worden. Aan de andere kant zorgt het er ook voor dat de premieachterstand niet verder oploopt.
Wij bieden meerdere mogelijkheden om klanten met financiële problemen te helpen.
Onze collega’s van Klantenservice denken hier graag in mee. Zij kijken naar de persoonlijke situatie van de klant zodat zij samen tot een passende oplossing kunnen komen. Op onze website vind je meer informatie over de mogelijkheden en de contactgegevens.
Hopelijk kun je mensen hiermee een stapje verder helpen.
Laat het me gerust weten als je nog vragen hebt.
Hartelijk groet,
Carola