Website onduidelijk over vergoedingen: Statusgeschiedenis

Hieronder vindt u de geschiedenis van de wijzigen aan de status van dit idee. Terug naar het idee.

  • Zilveren Kruis heeft gereageerd op jouw idee

    We hebben klantwensen rondom klantcommunicatie besproken. Ook jouw idee namen we mee. Je gaf aan dat je de vergoedingsinformatie over fysiotherapie onduidelijk vindt. Je zou graag willen dat er minder opgesplitst wordt. We maakten over dit idee de volgende afweging:

    Veel verschillende vergoedingen voor fysiotherapie maakt de informatie ingewikkeld

    Hoe meer varianten er zijn, hoe ingewikkelder het is om uit te leggen. De afgelopen jaren zijn er verschillende vergoedingen bijgekomen. Dat zijn vergoedingen voor specifieke aandoeningen, zoals COPD. De overheid bepaalt of er meer verschillende vergoedingen voor fysiotherapie in de basisverzekering komen.

    Verzekerden zoeken vaak informatie nadat ze contact hadden met hun fysiotherapeut

    De fysiotherapeut kan medisch inhoudelijk beoordelen om welke aandoening het gaat. Hij weet ook of er een vergoeding uit de basisverzekering is. En onder welke vergoeding de aandoening valt. Dit is voor elke verzekeraar gelijk. Is er geen vergoeding uit de basisverzekering? Dan kan de verzekerde kijken naar de aanvullende verzekering. We zien daarom dat verzekerden vaak al weten bij welke vergoeding ze moeten zijn. We hebben een overzichtspagina gemaakt. Zo komen onze verzekerden het makkelijkst bij de vergoeding die zij zoeken.

    De meest duidelijke manier van informatie geven verschilt per verzekerde

    Sommige verzekerden willen graag zo uitgebreid mogelijke informatie. Zij vinden veel informatie op een pagina ook prettig. Als ik jouw reactie lees, dan denk ik dat dat ook voor jou geldt. Andere verzekerden begrijpen informatie beter in kleinere blokjes tekst. Van veel informatie op een pagina raken zij in de war. Daarom zetten we bijvoorbeeld niet de hele lijst met aandoeningen bij de vergoeding van chronische fysiotherapie. We plaatsen een link waarachter mensen de hele lijst vinden. Zo houden we de informatie beter overzichtelijk.

    We houden de informatiepagina zoals hij is

    We verzamelen dagelijks feedback van onze verzekerden op onze webpagina’s. Met deze informatie verbeteren we regelmatig de pagina’s. We zien op dit moment niet dat meer mensen vragen om minder linkjes. We blijven natuurlijk wel de feedback in de gaten houden.

  • In gesprek over je idee

    Er is geen opmerking aan deze statusupdate toegevoegd.