Wat is het idee?
Bij het opstarten van de Zilveren Kruis App zijn er meldingen voor mij. Als ik de melding “Je hebt xxx rekeningen openstaan” aanklik, krijg ik de mogelijkheid om deze met iDeal te betalen. Heel eenvoudig met een knop “Betaal met iDeal”. Echter heb ik met Zilveren Kruis afgesproken en ook ingesteld, dan ZK automatisch incasseert.
In mijn optiek moet deze betaalmogelijkheid niet getoond worden.
Dit om 1) te voorkomen dat er dubbel betaald wordt en 2) omdat het verwarring bij de klant wekt.
Mensen, die het in de digitale wereld moeilijk hebben, zullen snel geneigd zijn om op deze knop te klikken en dus, in sommige gevallen onnodig, te betalen.
Als oud-IT-er lijkt het me niet al te moeilijk om middels een geautomatiseerde uitvraging te beslissen of deze mogelijkheid wel of niet getoond dient te worden. Als de incasso,om wat voor reden dan ook mislukt is, dan zal ZK vast een ander proces opstarten om het verschuldigde bedrag te innen.