Geen betaalmogelijkheid bieden bij automatische incasso

Wat is het idee?

Bij het opstarten van de Zilveren Kruis App zijn er meldingen voor mij. Als ik de melding “Je hebt xxx rekeningen openstaan” aanklik, krijg ik de mogelijkheid om deze met iDeal te betalen. Heel eenvoudig met een knop “Betaal met iDeal”. Echter heb ik met Zilveren Kruis afgesproken en ook ingesteld, dan ZK automatisch incasseert. 
In mijn optiek moet deze betaalmogelijkheid niet getoond worden. 
Dit om 1) te voorkomen dat er dubbel betaald wordt en 2) omdat het verwarring bij de klant wekt. 

Mensen, die het in de digitale wereld moeilijk hebben, zullen snel geneigd zijn om op deze knop te klikken en dus, in sommige gevallen onnodig, te betalen.

Als oud-IT-er lijkt het me niet al te moeilijk om middels een geautomatiseerde uitvraging te beslissen of deze mogelijkheid wel of niet getoond dient te worden. Als de incasso,om wat voor reden dan ook mislukt is, dan zal ZK vast een ander proces opstarten om het verschuldigde bedrag te innen.

Jouw idee is helder

Je wil dat de IDEAL-betaalknop niet wordt getoond wanneer een automatische incasso is ingeschakeld. Dit voorkomt verwarring wanneer je inlogt en ziet dat er bedragen moeten worden betaald.

  • Hoi WitKonijn,

    Goed om te zien dat je met ons meedenkt! Bedankt voor je idee.

    Kun je bevestigen of ik het goed heb begrepen wat je schrijft? 'Toon de IDEAL-betaalknop alleen voor bedragen waarbij het niet is gelukt om automatisch af te schrijven.

    Groet,
    Jasper

  • Offline als antwoord op Jasper - Zilveren Kruis

    Nee, niet helemaal. Het idee is, om de knop helemaal niet te tonen, wanneer automatische incasso is ingeschakeld. De melding dat ik 1 of meer rekeningen heb openstaan krijg ik tenslotte al vóór Zilveren Kruis de incasso heeft uitgevoerd. Mocht de incasso, om wat voor reden dan ook, zijn mislukt, dan zou de knop alsnog (tijdelijk) zichtbaar gemaakt kunnen worden. 
    N.B. Ik weet niet hoe ZK met mislukte incasso’s omgaat, maar ikneem aan dat de klant daarover een apart bericht (via e-mail?) krijgt. In de App kan dan alsnog de knop worden getoond, al of niet in een nieuw te tonen melding over deze mislukte incasso.

  • Offline als antwoord op WitKonijn

    Bedankt voor de verduidelijking! Je wil dat de IDEAL-betaalknop niet wordt getoond wanneer een automatische incasso is ingeschakeld. Dit voorkomt verwarring wanneer je inlogt en ziet dat er bedragen moeten worden betaald.

    Om nog in te gaan op het laatste deel van je bericht: het klopt dat je een melding krijgt wanneer het niet is gelukt om automatisch te incasseren. We doen standaard 2 pogingen. Daarna ontvangt iemand een 1e herinnering met het verzoek het zelf over te maken.

    Ik pas de status van het idee aan naar 'Helder'. Nadat ik jouw idee heb besproken met onze beleidsmaker, ontvang je hier een reactie van ons.