Relatienummer automatisch toevoegen aan declaratie

Wat is het idee?

Een declaratie via de app wordt afgewezen als er niet handmatig het relatienummer op de nota is gezet. Dit vind ik omslachtig bureaucratisch gedoe.

Het fijne aan de app is nu juist dat alles digitaal en vlekkeloos zou moeten verlopen. De nota van de dienstverlener komt binnen in je mailbox. De nota open je vervolgens met de zilverkruis app. Dit is een beveiligde omgeving waarin ál je gegevens bekend zijn, ook je relatienummer. Waarom dan nog handmatig een nummer erop moeten priegelen voordat je hem indient?

Als deze stap overgeslagen kan worden is de app wat mij betreft perfect. Verder niks te klagen over het indien proces, erg gemakkelijk!

Hartelijke groet,

Tim

Je idee is helder. Je krijgt een reactie als we weer klantwensen hebben besproken

Jouw idee is helder. Een aantal keer per jaar bespreken we klantwensen met onze beleidsmakers. Daarna ontvang je hier een reactie op je idee. 

Bovenliggend
  • Offline

    Hoi Tim,

    Welkom op Samen. Leuk dat je met ons mee wil denken en dit idee hebt ingediend!

    Binnen dit onderdeel op Samen gaan we in gesprek over jouw idee. Dat doen we door wat vragen te stellen. Op die manier proberen we duidelijk te krijgen wat jouw achterliggende behoefte is. Hoe duidelijker wij dit in beeld hebben, hoe groter de kans dat we met jouw idee aan de slag kunnen.

    Ik begrijp uit jouw bericht dat je tevreden bent over de app maar dat het declareren momenteel omslachtig verloopt. Daarbij geef je aan dat je het relatienummer nu handmatig op de rekening moet zetten terwijl je de rekening via mail binnenkrijgt en zo kan uploaden in de app. Het liefst zie je dat deze stap komt te vervallen.

    Jouw verbeteridee is duidelijk. Toch heb ik nog een vraag. Stel dat deze stap vanwege het goed kunnen identificeren verplicht is om uit te vragen, welke andere oplossingen zou jij dan eventueel zien om duidelijk te maken dat jij de verzekerde op de rekening bent? Dan zoek ik dus eigenlijk naar een oplossing/alternatief voor het handmatig noteren van het relatienummer.

    Ben benieuwd naar je ideeën, Tim. Zie je reactie graag tegemoet.

    Groet,
    Jasper

Reactie
  • Offline

    Hoi Tim,

    Welkom op Samen. Leuk dat je met ons mee wil denken en dit idee hebt ingediend!

    Binnen dit onderdeel op Samen gaan we in gesprek over jouw idee. Dat doen we door wat vragen te stellen. Op die manier proberen we duidelijk te krijgen wat jouw achterliggende behoefte is. Hoe duidelijker wij dit in beeld hebben, hoe groter de kans dat we met jouw idee aan de slag kunnen.

    Ik begrijp uit jouw bericht dat je tevreden bent over de app maar dat het declareren momenteel omslachtig verloopt. Daarbij geef je aan dat je het relatienummer nu handmatig op de rekening moet zetten terwijl je de rekening via mail binnenkrijgt en zo kan uploaden in de app. Het liefst zie je dat deze stap komt te vervallen.

    Jouw verbeteridee is duidelijk. Toch heb ik nog een vraag. Stel dat deze stap vanwege het goed kunnen identificeren verplicht is om uit te vragen, welke andere oplossingen zou jij dan eventueel zien om duidelijk te maken dat jij de verzekerde op de rekening bent? Dan zoek ik dus eigenlijk naar een oplossing/alternatief voor het handmatig noteren van het relatienummer.

    Ben benieuwd naar je ideeën, Tim. Zie je reactie graag tegemoet.

    Groet,
    Jasper

Onderliggend