Vragen over de vergoeding van Orthopedische schoenen

Ik heb toch een poging gewaagd en een declaratie ingediend voor de E 75,-- van de extra normaleschoenen.

Noway dat er vergoed wordt, waatrom kiest Zk voor de zeer dure weg van orthopeed, dure leverancier als dealer van dure schoenen die identiek zijn aan de schoenen die ik kocht???

Ik heb nog nooit het nut en belang gezien van alle extra en extreme uitgaven, die eigenlijk de zorg alleen maar duurder maken.

Kortom ik lijd verlies en ZK betaalt TEVEEL aan een dure voorkeursleverancier, die er ook nog niets van bakt. Wat gedacht van 5 maal terugkomen. Hoeveel kost dat, mij in reiskosten veel en uren die toch ergens uit vergoed moeten worden.

Ik moest dit even kwijt, slecht voor mijn bloeddruk al dat regeltjes neuken en dat met die warmte. Zilveren Kruis ga je normale verstand gebruiken en vergoed de kosten voor een klant, zeker als die goedkoper zijn, kwalitatief beter

zijn. Ik was ooit gevangenisdirecteur en heb altijd op de kosten gelet, dus weet technisch gezien wel zeker hoe je kunt besparen en waarom dat beter uitpakt.

Dus geen bureaucratische attitude maar meedenken en idd wel vergoeden als het materiaal goedkoper en beter is voor de klant (patient).

Bovenliggend
  • Offline

    Hallo ,

    Ik maak uit je verhaal op dat jij een slechte ervaring hebt met een leverancier van Orthopedische schoenen. Klopt dit? Zou je willen vertellen waar je niet tevreden over was? Je geeft daarnaast aan dat je een declaratie hebt ingediend van extra 'normale' schoenen. Wat bedoel je hier precies mee? Dat is mij even onduidelijk. 

    In een iets meer algemene zin vraag je waarom wij criteria stellen aan een vergoeding uit de zorgverzekering. Het is denk belangrijk om te benadrukken dat wij dit niet doen om extra bureaucratie te creëren. Bureaucratie zorgt alleen maar voor onduidelijkheid en frustratie voor onze klanten en extra werk voor ons. Wij vinden het wel belangrijk om afspraken met zorgverleners en hulpmiddelen leveranciers te maken. Dit doen wij niet om extra bureaucratie te creëren maar om zorg betaalbaar te houden en de kwaliteit te waarborgen. Voor Orthopedische schoenen is het bijvoorbeeld zo dat wij als criteria aan de leverancier stellen dat zij SEMH-gecertificeerd zijn. De leverancier moet aan specifieke eisen voldoen om in aanmerking te komen voor dit certificaat (bijvoorbeeld: het hebben van een relevant diploma). Je kunt hier lezen wat voor criteria dit precies zijn. 

Reageren
  • Offline

    Hallo ,

    Ik maak uit je verhaal op dat jij een slechte ervaring hebt met een leverancier van Orthopedische schoenen. Klopt dit? Zou je willen vertellen waar je niet tevreden over was? Je geeft daarnaast aan dat je een declaratie hebt ingediend van extra 'normale' schoenen. Wat bedoel je hier precies mee? Dat is mij even onduidelijk. 

    In een iets meer algemene zin vraag je waarom wij criteria stellen aan een vergoeding uit de zorgverzekering. Het is denk belangrijk om te benadrukken dat wij dit niet doen om extra bureaucratie te creëren. Bureaucratie zorgt alleen maar voor onduidelijkheid en frustratie voor onze klanten en extra werk voor ons. Wij vinden het wel belangrijk om afspraken met zorgverleners en hulpmiddelen leveranciers te maken. Dit doen wij niet om extra bureaucratie te creëren maar om zorg betaalbaar te houden en de kwaliteit te waarborgen. Voor Orthopedische schoenen is het bijvoorbeeld zo dat wij als criteria aan de leverancier stellen dat zij SEMH-gecertificeerd zijn. De leverancier moet aan specifieke eisen voldoen om in aanmerking te komen voor dit certificaat (bijvoorbeeld: het hebben van een relevant diploma). Je kunt hier lezen wat voor criteria dit precies zijn. 

Onderliggend
Geen gegevens