Chatten met een medewerker online? Het lukt me allemaal niet

Goedemorgen,

Ik ben nieuw in deze community dus mijn excuses als het er allemaal beetje chaotisch uit ziet.

Ik studeer momenteel in de Verenigde Staten en moest een paar weken terug naar het ziekenhuis ivm corona symptomen. Ik heb voldoende contact gehad met Zilveren Kruis via Whatsapp om deze kosten te declareren, maar heb (na een week lang contact) te horen gekregen dat de Buitenlandse Center alleen telefonisch te bereiken is. Ik kan vanwege de internationale telefoonkosten helaas niet bellen, maar werd verteld dat ik wel kon chatten via de website. 

Ik kan deze Chat met ons knop nergens vinden en ik heb me suf gezocht. Dus nogmaals gevraagd via Whatsapp en ik ontving een link waar ik het mee zou moeten doen, maar deze brengt me alleen maar naar de homepagina waar het niet blijkt te zitten. 

Mijn vraag is dus waar/of ik online met een medewerker kan chatten, aangezien bellen en whatsappen dus niet gaat. Alvast bedankt! 

  • Offline

    Hallo  ,

    Wat vervelend dat je naar het ziekenhuis moest in het buitenland. Ik hoop dat het nu weer goed met je gaat. 

    Ik ben zelf niet van ZK. Als ik naar de contact opties kijk kom ik inderdaad geen chatoptie tegen. Als ik bij ziezo kijk dan kom ik wel een chatoptie tegen. Deze opent ook gewoon. 

    Ik weet niet op wat voor soort device (Laptop / tablet / telefoon) je de chat probeert te openen? Het zou kunnen zijn dat dit op je telefoon of tablet niet goed gaat. Dit kan verschillende oorzaken hebben.

    Ik hoop dat je er snel uitkomt met ZK.

  • Volgens mij is chatten bij ZK gewoon hetzelfde als whatsapp-chatten. Ik vermoed dat er geen andere chat is. 
    Via whatsapp lukt het. In de bijlage staan diverse schermprints van het verloop, inclusief het 06 nummer. Je moet , zoals gebruikelijk, het 06-nummer van ZK in je contacten zetten, en daarna de chat starten in de whatsapp. Denk aan het tijdsverschil. 
    PS zilveren Kruis is op 5 mei de hele dag gesloten ivm Bevrijdingsdag 75 jaar.

  • Offline

    Goedemorgen Sooraay,

    Of is het nu nacht bij jou? :)

    Vervelend dat je met corona symptonen naar het ziekenhuis moest! Gaat het inmiddels beter met je?

    Bedankt  en voor jullie reacties! Er is wel degelijk een mogelijkheid tot chatten. Dit is iets anders dan whatsappen. Je vindt de chatknop als je online inlogt in je Mijn Zilveren Kruis. Je chat dan vanuit een beschermde omgeving. Let wel op: als alle collega's al in gesprek zijn, dan zie je de chatknop niet. De chatknop verschijnt alleen als een collega beschikbaar is. 

    Veel succes met je studie in De VS Sooraay! Groetjes, Laura

  •  , ik denk dat zilveren Kruis dit wel duidelijk(er) moet uitleggen, want voor mij en   was er dus geen touw aan vast te knopen. 

  • Offline

    Dag Feina,

    Voorheen stond de mogelijkheid om te chatten op onze contactpagina.

    Het lastige met de chat is echter dat je er geen wachtrij kan creëeren. Dit betekent dus dat, als er geen medewerkers beschikbaar zijn, er geen optie voor chat is. Dit zorgde, toen de chatknop nog op de contactpagina stond, voor onduidelijkheid en ergernis.

    Neemt niet weg dat de mogelijkheid om te chatten er nog steeds is en we hier goed en duidelijk over moeten communiceren. Zeker een punt dus dat we meenemen naar onze collega's die de website en Mijn Zilveren Kruis beheren.

    Groeten,

    Bas