Communicatie voor partner

Goedemorgen,

Mijn partner is vrachtwagenchauffeur, heeft geen Facebook, Instagram en Twitter (jazeker ze bestaan nog!) Ik wilde communiceren en een aantal dingen voor hem navragen aangezien hij niet zomaar even kan bellen, appen, etc. Nu stuit ik tegen de chat van mijn Facebook al tegen een probleem: ik kan niet namens mijn partner een aantal dingen navragen. Alleen met hem kunnen de medewerkers communiceren. Begrijpelijk maar MOEILIJK! We hebben dit ook meegemaakt met de huisarts en apotheek. Nu ben ik 'aangesteld' (klinkt heel officieel) als contactpersoon. Ze mogen met mij alles bespreken over hem, ik mag recepten doorbellen, ophalen, vragen over zijn medicatie etc etc etc. Er staat gewoon een notitie in hun systeem. Kunnen jullie dit aub ook invoeren??? Mailen kan ook al niet meer, anders had hij wel een berichtje via de mail gestuurd.

Deze kanalen zijn leuk, grappig, efficient maar niet voor iedereen dus...

HELP!?

  • Offline

    dat vind ik heel vreemd je vraagt toch voor je partner.

    privicy wet vind ik ook belachelijk want ze weten onderhand alles van je.

  • Offline als antwoord op Isalda:

    Ja en toch mogen ze niks bespreken. Ik heb inmiddels wel antwoord: mijn partner kan mij machtigen zodat ik dus wel over hem "mag" praten. Denk om fraude te voorkomen... Maar jemig dit hebben we dus bij elke instantie. Zelfs bij Vodafone moest ik een wachtwoord opgeven zodat ze zeker wisten dat ik het was

  • Offline

    Hoi Annemieke, 

    Ik snap de frustratie! Je wilt de zaken voor je partner goed regelen. De privacy wetgeving is inderdaad enorm strikt. Financiële gegevens, (zware) medische gegevens en persoonsgegevens mogen wij alleen met de persoon zelf bespreken. Dat maakt het lastig om de zaken van je partner te regelen als je hiervoor nog niet gemachtigd bent. Gelukkig heb jij de oplossing al met ons besproken. Wanneer jij gemachtigd bent kunnen wij telefonisch de gegevens van je partner met jou bespreken. Voor de mensen die meelezen, op deze pagina leggen wij uit hoe een machtiging geregeld wordt:

    https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/service/wijzigen/iemand-anders-machtigen

    Wat betreft het e-mail kanaal: e-mail is, net als sociale media en WhatsApp, niet veilig genoeg om privacy gevoelige informatie op te bespreken. Dat is de reden dat wij gestopt zijn met e-mail. Vaak duurde het 2 dagen voordat wij een reactie konden geven, en dan moest iemand alsnog bellen of wij moesten de persoon zelf bellen. Dat was niet praktisch.

    Op sociale media en WhatsApp lopen wij tegen hetzelfde probleem aan dat wij geen gevoelige informatie mogen bespreken. Via deze kanalen kunnen wij echter snel reageren. Ook als wij het antwoord niet direct kunnen geven kunnen wij iemand wel bij de hand nemen voor een vervolgstap, of helpen met het vinden van het antwoord op Mijn Zilveren Kruis. Dat wordt over het algemeen als erg prettig ervaren, waar dat bij e-mail niet het geval was (vanwege de reactietermijn).

    Hopelijk geeft dit wat inzicht in onze denkwijze! Laat het gerust weten als je nog vragen hebt.

    Bart

  • Hallo Annemieke, Ik ben heel benieuwd of inmiddels alles is gelukt. Ik snap dat het even een omweg voor jullie was met extra regelen, maar toch fijn dat het ondanks de privacy wetgeving toch mogelijk is. Hartelijke groet, Natasja (lid Verzekerdenraad Zilveren Kruis)