Wat doe jij de komende weken om in beweging te blijven?

Al jaren ga ik iedere week naar de dansschool. Maar die is sinds afgelopen donderdag gesloten vanwege het coronavirus. Begrijpelijk. Maar wat nu?

Gelukkig biedt de digitale tijd waarin we leven ook mogelijkheden! Zo gebruiken we met de hele dansgroep WhatsApp, waar we elkaar kunnen blijven motiveren. Met zo nu en dan een filmpje in de vorm van 'huiswerk'!

Hoe ga jij hiermee om? Wat doe jij om in beweging te blijven in deze periode?

  • Offline

    In beweging blijven is cruciaal, vind ik. Zeker voor mensen die normaal naar kantoor gaan en nu thuiswerken. Onderschat niet hoeveel je beweegt op een gemiddelde kantoordag (en hoeveel je stilzit nu je thuis bent).

    Daarom heb ik als doel om elke dag minstens 10.000 stappen te zetten. Toch zeker anderhalf uur wandelen. Maar dat is geen straf met het opkomende lenteweer.

    Wie doet er mee?

    stappenteller.png

  • dat is een voordeel als je toch al niet naar de sportschool ging,
    ik blijf gewoon meerdere keren met vriendinnen lekker wandelen op de hei.
    en verder gewoon mijn normale werkzaamheden als buschauffeur

  • Offline

    Ook voor mij zijn alle ontspannende en sportieve bezigheden weggevallen. 

    Na van de eerste schrik bekomen te zijn bedacht ik een set  expander banden te kopen. Hier kan ik met wat aanpassingen en nadenken behoorlijk mee uit de voeten.

    Ik neem het set mee naar het park bij ons aan de overzijde en sport zo in de buitenlucht.

    Alleen het oplossen van het missen van het wekelijks zwemmen heb ik nog niet opgelost. Een zwembad is mij iets te duur en buiten in het meer zwemmen iets te koud.

  • Offline

    Als je een lichamelijk beperking hebt is deze coronacrisis erg bijzonder. Het paardrijden waardoor alles soepel blijft en de pijn verdwijnt ligt langere tijd stil ga ik wat extra naar de fysio.

    Na het thuiswerken in de IT probeer ik iedere dag even een frisse neus te halen met de rolstoel.

  • Offline

     mijn vrouw heeft ook beperkingen en kan nu het geliefde paardrijden bij een doelgroep gerichte manege niet doen.

    Ik heb beperkingen door een zware burn out en daarbij komende probleempjes. Zoals je las in mijn antwoord zijn voor mij ook dagelijkse activiteiten of therapieën komen te vervallen.

    Het is inderdaad voor ons allemaal lastig om de draai te vinden.

    Sterkte.. 

  • Offline

    Ik blijf gewoon wandelen en fietsen

    Doe vrij weinig in groepsverband en in sportscholen, voor mij verandert er weinig.

  • Zelf ben ik niet meer in loondienst maar heb wel een eigen bedrijfje. Daardoor werk ik vaak thuis. Ik loop elke dag één van mijn vaste routes door mijn dorp, variërend van 3 tot 4 duizend passen. Dat klinkt misschien saai maar is het zeker niet. Het is een routine, een vast deel van mijn dag. Gedurende de dag let ik op of ik wel aan mijn 8000 passen kom en loop eventueel nog een extra rondje.
    Ik voel me er uitstekend bij en je kunt dit ook doen tijdens de corona crisis, zolang het nog is toegestaan. Natuurlijk wel afstand houden van iedereen!

    Nog enkele tips op je (thuis)werkplek:

    Mogelijk dat je thuis werkplek niet voldoet aan de norm. Bijvoorbeeld een slechte stoel die niet verstelbaar is. Of de monitor staat te laag (tip: zet hem op een pak printpapier).
    Zorg op de werkplek dat je steeds even opstaat, b.v. om iets te pakken (koffie/thee) of als de telefoon/mobiel gaat. Voor elk wissewasje. Doe rek- en strekoefeningen.

    Zit je te werken in de cloud en moet je regelmatig wachten op de response van een programma, ook al is het maar een seconde, laat dan heel even de muis los om je hand en pols te ontspannen. Is even wennen maar wordt al snel een tweede natuur.


    Neem ook gerust de tijd voor het huishouden, combineren met werk gaat prima! 
    Veel succes en pas goed op elkaar en op jezelf!

  • We blijven onze hardlooprondjes gewoon doen, het voordeel van aan een natuurgebied wonen is dat je er bijna niemand tegenkomt!

  • Offline

    Twee keer per week naar de sportschool en dan ook één keer per week zwemmen , valt zo maar weg. Dus nu thuis fitness, aangeboden door de sportschool via FB en internet. Zwemmen geen alternatief voor gevonden. Niet alleen het bewegen is gewijzigd, ook de sociale contacten zijn geminimaliseerd. Dit vang ik op met telefoon,whatsapp, en Skype. Alles mag van mij snel weer naar het vertrouwde vorige patroon.

  • Offline als antwoord op cool1946:

    Nee het meer zou ik niet overwegen. Beetje koud vermoed ik;) Alhoewel dat met dit weer steeds minder koud wordt vermoed ik. Begrijp wel heel goed dat dit een groot gemis is. Vooral omdat het, ik doe een aanname, met een burnout zo belangrijk is je hoofd leeg te kunnen maken door bepaalde activiteiten. 

    Ik herken heel veel in de structuur die wordt gemist. Gewoon doen wat je altijd doet.. Dat gaat voor sommige dingen gewoon niet meer en dat heeft echt effect. 

    Ik merk zelf dat ik heel veel behoefte heb aan beweging maar dan vooral om mijn hoofd leeg te maken. Dus een half uurtje fietsen, wat ik normaal naar werk en terug doe. Maar ineens is dat niet zo vanzelfsprekend! Met thuis werken en kinderen. Maar goed, iedereen brengt zo zijn offers in deze tijden!

    , bedankt voor je thuiswerk tips. Het zijn vaak de kleine dingen die het doen! 

    , wat goed dat de sportschool dingen voor FaceBook aanbiedt! Hier hebben we ook met een aantal collega's via facebook een groep waarin we bijvoorbeeld korte workouts met elkaar delen in filmpjes. We worden wel creatief zo met z'n alle:)