Aankondiging incasso

Waarom krijg ik niet een aankondiging van incasso jaarpremie? Nu is incasso mislukt Ivm geen saldo. Erg onhandig.
Trouwens, in de app staat dat ik al betaald heb. Nota zou van 15 dec 2019 zijn.
Klopt dus helemaal niks van!!
Kan ook nergens een link voor betaling vinden via iDeal bijvoorbeeld dit in toch beduidend eenvoudiger!?!

  • Een aankondiging incasso is volgens mij verplicht. Waarom zou dit niet gelden voor een zorgverzekering ?

  • hoi  ,  ,

    aankondiging incasso is niet verplicht als het een doorlopende incasso is.......
    in geval van een jaarbetaling premie is een contractant zelf natuurlijk ook een beetje verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes, hij/zij heeft zelf een betaaldatum mogen kiezen, moet er dus ook zelf voor zorgen dat hij/zij weet wanneer er in geval van incasso genoeg geld op de rekening moet staan.
    op mijn zilveren kruis heeft ook vanaf de datum nota een bericht gestaan in het financieel overzicht wanneer de nota geincasseerd ging worden en bij te incasseren nota's staat op dat moment ook een ideal link om alvast te betalen.

    wellicht staat er ook nog een link voor de 2e poging van incasso (dat weet ik niet uit ervaring, want is nog niet voorgekomen bij mij)

    groet mike

  • Offline
    Maakt me niet uitnodigen verplicht is of niet. Het is 10 regels programmeren voor Zilverenkruis om dit automatisch te regelen. Gaat gewoon ik gemak. Heb wel wat beters te doen dan voor al mijn verzekeringen e.d. Bij te houden wanneer ik moet betalen. Is gewoon niet klantgericht. Daarbij hebben ze er zelf voordeel bij dat het geld sneller binnen is en ze zelf niet achter incasso’s aan hoeven. Win-win-win
  • Offline als antwoord op joostf:

    Dag Joost,

    Wat vervelend dat onze incasso geen succes was. Wat in ieder geval goed is om te weten is dat wij, wanneer een incasso niet lukt door onvoldoende saldo, ongeveer 2 weken later het bedrag alsnog proberen af te schrijven. Ik hoop dan ook dat het ondertussen gelukt is. 

    Wanneer een incasso opdracht is verstuurd naar de bank én wij hebben (nog) geen tegenbericht ontvangen dat de incasso niet is gelukt staat de betaling bij ons altijd als voldaan. Pas wanneer wij het bericht ontvangen dat de incasso niet is gelukt, en dit kan een aantal dagen duren, zetten wij het bedrag weer open. Je kan dan ook vanuit ons financieel overzicht via iDeal de betaling doen.

    Het klopt dat wij geen vooraankondiging doen bij een automatische incasso. Dat zou voor heel veel verzekerden ook een stroom aan maandelijkse niet gewenste berichten opleveren. Wel kan je altijd in Mijn Zilveren Kruis zien of een bedrag afgeschreven gaat worden, wat je betaaltermijn is en datum van incasso. 

    Groeten, Joram