Onjuiste declaratie apotheek, ZK geeft aan dat ik dit bij mijn apotheek moet melden. Vreemde gang van zaken

Hallo allemaal, 

Ik weet niet of ik hier goed zit, maar vooruit, het betreft geldzaken! 

ik zie net per toeval in de ZK app dat mijn apotheek maar liefst 240 stuks Dymista neusspray aan mij versterkt zou hebben op 1 maart jl. ter waarde van maar liefst €4234. 
lijkt mij een beetje veel neusspray.
Nou ja.. waarschijnlijk een “foutje” iig iets voor ZK om te moeten weten want zij betalen het aan de apotheker. Ik denk ik geef het ff door via de whattsapp ( erg makkelijk en snel!) 

Tot mijn verbazing legt de medewerker dit bij mij terug met als mededeling: Goedemiddag Xxx je appt met Xxx Goed dat je contact opneemt. Dat zijn er inderdaad wel heel veel. De enige die deze declaratie kan corrigeren is de apotheek zelf. Ik wil je daarom vragen dit bij de apotheker aan te geven zodat zij dit in orde kunnen maken.

Euh... beetje vreemd! Ten eerste dat het systeem dit soort grote aantallen niet opvalt en eruit pakt voor controle. Ten tweede zou ik deze “ verdachte transacties” als bedrijf zijnde zelf willen onderzoeken en bij de apotheker ff duidelijk vragen hoe zo iets kan. Ook met het oog op fraude en eventuele moedwillige onjuiste declaraties. Voor hetzelfde geld is het een menselijke fout... of is er meer aan de hand....

ben benieuwd naar jullie mening! 

groetjes, Monique

Bovenliggend
  • Beste allen,

     

    Wat een interessant vraagstuk! Ja, zo kijk ik er als jurist en als lid van de Verzekerdenraad tegenaan.

    Goed van je Monique dat je dit hebt ontdekt en hebt aangekaart.
    Wat fijn Barth dat jij het namens Zilveren Kruis oppakt om in dit specifieke geval te kijken wat er is gebeurd.

    Ik ga hier – als lid van de Verzekerdenraad – zeker een vraag over stellen aan de directie. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de zienswijze van hen op deze materie is, waar en hoe er controle is ingebouwd en hoe zij voorwaarden hebben ingebouwd om eventuele fouten te voorkomen.

    Als ik een reactie heb, zal ik die hier zeker posten!

    Hartelijke groet, Natasja

Reageren
  • Beste allen,

     

    Wat een interessant vraagstuk! Ja, zo kijk ik er als jurist en als lid van de Verzekerdenraad tegenaan.

    Goed van je Monique dat je dit hebt ontdekt en hebt aangekaart.
    Wat fijn Barth dat jij het namens Zilveren Kruis oppakt om in dit specifieke geval te kijken wat er is gebeurd.

    Ik ga hier – als lid van de Verzekerdenraad – zeker een vraag over stellen aan de directie. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe de zienswijze van hen op deze materie is, waar en hoe er controle is ingebouwd en hoe zij voorwaarden hebben ingebouwd om eventuele fouten te voorkomen.

    Als ik een reactie heb, zal ik die hier zeker posten!

    Hartelijke groet, Natasja

Onderliggend
Geen gegevens