Onterechte declaratie, apotheek na 6 maanden nog steeds geen correctienota verstuurd. ZK kan niks voor me doen?

In januari heef mijn apotheek medicatie gedeclareerd welke door een tekort niet zijn verstrekt. Begin februari heb ik dit bij ZK gemeld, en de apotheek verzocht z.s.m. alternatieve medicatie te verstrekken. Er vanuit gaande dat hiermee ook de declaratie gecorrigeerd zou gaan worden.

Na diverse malen bij de apotheek navragen heeft de apotheek pas in april alternatieve medicatie verstrekt, dus 3 maanden zonder medicatie gezeten (dit terzijde). Hierbij heeft de apotheek aangegeven dat de eerdere declaratie einde van de maand zou worden gecorrigeerd. Ik heb hierna nog contact opgenomen met ZK om ze van de situatie op de hoogte te brengen (via whatsapp en telefonisch).

Inmiddels zitten we in juli (6 maanden verder) en heb ik voor de vierde maal navraag gedaan bij de apotheek, wederom excuses en ja we gaan het einde van de maand corrigeren.

Ook nog maar eens contact opgenomen met ZK, zij blijven aangeven niks voor me te kunnen doen. Ik moet toch echt zelf bij de apotheek zijn, alleen die kan dit voor mij corrigeren.

Het vertrouwen heb ik inmiddels opgegeven en de kosten voor de onterechte declaratie inmiddels zelf maar ingehouden op een betaling van het eigen risico aan ZK (en ze hierover geinformeerd). Maar daar is ZK het natuurlijk niet mee eens, en die blijven gewoon lekker betalingsherinneringen (met extra kosten) sturen i.p.v. eens contact op te willen nemen met de apotheek. Waarom moet ik van ZK voor iets betalen wat evident niet is geleverd?

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Bovenliggend Reageren Onderliggend