Deel jouw eerste ervaring met Samen

Welkom op Samen, het nieuwe community-platform van Zilveren Kruis.

We zijn blij dat wij jullie hier weer mogen ontvangen! Wij zijn erg trots op het resultaat van het nieuwe platform.

We hebben de afgelopen maanden hard gewerkt aan het nieuwe platform. Hierbij namen wij ook de tips mee die jullie eerder met ons deelden in het topic “Denk jij met ons mee over het vernieuwde community platform?”. De afgelopen weken werden berichten van het oude platform overgezet naar het nieuwe platform. Momenteel zetten wij de laatste puntjes op de i. Dat houdt in dat je hier en daar misschien nog wat tegenkomt wat niet goed werkt of wat er niet mooi uitziet.

Deel jouw eerste ervaring met het nieuwe platform
We zijn erg benieuwd naar jouw eerste ervaring met het platform. Is jou iets opgevallen, vind je iets handig of werkt iets niet goed? Deel het hier met ons en de andere communityleden.

Bovenliggend
  • Aan het eind van het vorige stukje kreeg ik wéér de oranje melding dat ik uitgelogd was/werd. Mijn oplossing is dan: de inhoud van mijn stukje kopiëren en handmatig uitloggen ( want ik ben dan nog ingelogd). Vervolgens opnieuw reageren en de gekopieerde tekst plakken en VLUG enteren, want anders ben ik weer ‘zogenaamd’ uitgelogd.

  • als antwoord op Eva:

    Vanuit onze veiligheidsnormen zijn we verplicht om een time out toe te passen. De timer die hierop zou moeten staan is 15 minuten. Een gebruiker blijft online als hij actief blijft. Maar na 15 minuten inactiviteit wordt de gebruiker automatisch ingelogd.

    >>>>>> moet INGELOGD misschien UITGELOGD zijn?

    >>>>>> en nog iets: er komt weliswaar een oranje informatie blokje over het uitloggen, maar je naam is niet uitgelogd en als je op je naam klikt sta je nog IN gelogd. Zodra ik het oranje blokje zie, kopieer ik mijn tekst, log vervolgens uit en dan log ik weer in en plak dan mijn bewaarde reactie.

    >>>>>>> en over de bug die niet te vinden is: betaal het bedrijf niet want zo heb je er niets aan. Het is schandelijk dat ze zoiets durven te leveren ! Je kan ze zelfs een boete laten betalen! 

  • Offline als antwoord op feina:

    Hoi Feina, scherp! Ik heb de fout aangepast. Het moet inderdaad uitgelogd zijn. 
    Zo te zien heb jij al een handige manier gevonden om hier een beetje handig mee om te gaan, met het oranje blokje als 'trigger'. Kopiëren en plakken is hier ook bij langere reacties de manier. 

    Helaas is er op dit moment nog geen nieuws om te delen rondom deze issue. 

  • Offline als antwoord op Eva:
    Goed nieuws! De problemen rondom het (veel te snel) automatisch uitloggen zijn sinds gisteren verholpen.
    Het systeem meet nu correct wanneer iemand actief is, om steeds de 'sessie' te verlengen. De timer is nu op 15 minuten gezet, dus na 15 minuten inactiviteit worden gebruikers automatisch uitgelogd.

    Weer een iets andere situatie dus vergeleken met het verhaal van een maand geleden. Waar we aan het kijken waren naar het tijdelijk helemaal verwijderen van de time out. Wat gelukkig niet nodig is geweest. De technische details zal ik jullie besparen :). 

    Na een dagje zelf testen lijkt alles te werken zoals de bedoeling is. Mochten jullie onverhoopt toch nog iets tegen komen rondom dit probleem, dan weten jullie ons te vinden!
  • Offline als antwoord op Eva:

    Fijn dat de leverancier van de software het probleem heeft kunnen oplossen. Als ik vanuit de homepage gelijk wil reageren op je berichtje mis ik de knop om de reactie te plaatsen. Ik heb de actie geprobeerd in de Chromium Edge browser.

  • Offline als antwoord op jesse:

    Ik ben heel benieuwd wat jij dan met 'homepage' bedoelt?
    Volgens mij is Edge van Microsoft en Chrome van Google. Ik ben bang dat je twee browsers door elkaar gooit.

  • Offline als antwoord op hss:

    hallo

    Met de hompege bedoel ik de pagina waar je de tijdlijn ziet met alle nieuwe activiteiten. Dat is tevens de eerste pagina die ik zie als ik naar https://samen.zilverenkruis.nl surf.

  • Offline als antwoord op jesse:

    Haha, zal ik je vertellen dat die hele homepage me nooit is opgevallen? Althans niet in die zin, dat ik daar nieuwe reacties kon vinden? Overigens lukt het mij wel om daar nu deze reactie te plaatsen (mits ik ingelogd ben natuurlijk). Ik gebruik Google Chrome als browser.

  • Offline als antwoord op hss:

    Dat werkt inderdaad niet zoals gewenst, fijn dat je het doorgeeft Jesse. 
    Het zou inderdaad gewoon moeten werken. Maar zo te zien wordt het 'schrijfvenster' niet volledig ingeladen in je afbeelding. Zoals je zelf al aangeeft, o.a. de reactie knop ontbreekt. Ik ga er eerst door één van onze frontenders naar laten kijken. 

    Leuk om het stukje gesprek over de homepage te lezen. Zo zie je maar weer dat iedereen de website op zijn eigen manier gebuikt.

  • Offline als antwoord op Eva:

    Het werkt bij mij prima. Ligt dat aan de browser?

  • als antwoord op Eva:

    Eva, ik probeerde zojuist mijn eigen recente bijdrage over fouten op de website aan te passen. Ik kan daar alleen via het foto-logo een bijlage plaatsen. Ik had van te voren een png - document gemaakt. Maar dit lukt niet! 0,5 seconde vliegt de bestandsnaam over het scherm, maar hij verdwijnt direct weer. Ik probeer hem hier ook toe te voegen. Nu is het wel gelukt: vanuit de fotobibliotheek. Maar hij staat ook als .png file in ICloud. En dan lukt het ook. 

Reageren
  • als antwoord op Eva:

    Eva, ik probeerde zojuist mijn eigen recente bijdrage over fouten op de website aan te passen. Ik kan daar alleen via het foto-logo een bijlage plaatsen. Ik had van te voren een png - document gemaakt. Maar dit lukt niet! 0,5 seconde vliegt de bestandsnaam over het scherm, maar hij verdwijnt direct weer. Ik probeer hem hier ook toe te voegen. Nu is het wel gelukt: vanuit de fotobibliotheek. Maar hij staat ook als .png file in ICloud. En dan lukt het ook. 

Onderliggend
  • Offline als antwoord op feina:

    Bedankt voor het delen Feina. Ook kijkende naar de extra informatie in je topic over website fouten. Als ik het goed begrijp loop je tegen de volgende dingen aan: 

    - Een bestaande reactie bewerken en daarna een bijlage toevoegen in de vorm van een afbeelding werkt niet altijd goed. Dus ook wanneer je gebruik maakt van één van de 3 geaccepteerde bestanden: gif, jpg en png. In jouw situatie gaat het om png bestanden. 
    - Het gebruiken van ICloud lijkt invloed te hebben op dit alles en meer mogelijk te maken. Inclusief de mogelijkheid om ook andere bestanden toe te voegen. Even ter controle, is dat je ook gelukt? Bijvoorbeeld een pdf? 

    Ik wil graag verder (laten) onderzoeken wat er aan de hand is, zodat we kunnen kijken naar oplossingen.