Ik wil graag deelnemen aan het beweegprogramma 'afvallen en afblijven', maar ik kom niet vooruit.
Het is namelijk niet zo makkelijk om zelf een zorgverlener te vinden, het zou beter zijn als Zilveren Kruis een lijst aanbied of tips geeft. Ik kan nu geen gebruik maken van een programma, waar ik wel gebruik van zou mogen maken.
Na wederom een aangepaste nota te hebben ingestuurd nav deze community en priveberichten (waar in is aangegeven hoe en waarom het gevolgde programma voldoet aan de voorwaarden), kreeg ik weer een afwijzing.
Om er achter te komen waarom, dien ik zelf contact te leggen. Naar ik heb begrepen is het afgewezen omdat de personal trainer niet onder de voorwaarden valt, want hij zou niet behoren tot een instelling zoals Fitland.
Nog daargelaten dat Achmea Vitality is benoemd in de nota en de trainer ook werk verricht voor een sportinstelling, heb ik diverse malen via de community of prive berichten om hulp gevraagd en ik word telkenmale kennelijk onvolledig voorgelicht.
De zeer behulpzame telefoniste mocht mij niet doorverbinden met de beslismedewerker of iemand anders, zodat ik eea op de inhoud kon toelichten en om meer informatie te verkrijgen. Zij heeft geprobeerd mijzelf zo goed mogelijk te voorzien van informatie, maar je praat langs elkaar heen als je niet met de daadwerkelijke inhoudelijke medewerker kan praten.
Haar advies was om een klacht in te dienen. Maar ik zou graag eerst concreet met iemand contact willen over deze casus en volledige informatie en waar de nota nu precies aan moet voldoen. Zo wordt dubbel werk voorkomen van verschillende partijen.
Offline
laurahgaf het juiste antwoord op deze vraag als antwoord op mireille038:
Dag Mireille,
Inmiddels zijn we al een hele tijd, en heel veel berichten, verder. Diverse collega's zijn hier mee bezig geweest en inmiddels heb jij weer een afwijzing ontvangen. Dit brengt een hoop frustratie met zich mee, ook bij ons!
Ik kan me goed voorstellen dat je een beslismedewerker wilt spreken, maar helaas lukt mij dat niet om je daarmee in contact te brengen. Ik denk dat het advies, om een klacht in te dienen, voor dit moment de enige juiste is. Ook al voelt dat als omslachtig en onnodig.
Door een klacht hierover in te dienen, wordt er telefonisch contact met je opgenomen door een klachtbehandelaar. In dit gesprek kan er duidelijk en volledig toegelicht worden waar je nota aan moet voldoen en hoe deze casus verder wordt behandeld. Ik wil daarbij benadrukken dat de klachtbehandelaar tot de bodem uitzoekt waar het mis gaat. Via de volgende link kun je een klacht registreren, echt doen hoor: