Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Ik ben geopereerd door een arts van de kliniek. Prima. Alleen de wachttijd was een half jaar en mijn pink stond toen al heel erg krom. Nabehandeling heeft niet geholpen. Heb ziekte van Duypruten. Na de laatste behandeling kreeg ik maar weer een spalk, die ik overdag niet kan dragen. Gevraagd om een silver orthese, daar ging hij niet op in. Ga toch een verwijsbriefje vragen. Uit Mijn linkerhand moeten ook strengen verwijderd worden, ga toch kijken of er geen ziekenhuis is die dit soort operaties doet.

  • Offline als antwoord op elpatasama48:

    Dag ElPaTaSaMa48,

    Welkom hier op onze community!

    Vervelend dat je behandeling niet heeft geholpen en je nu nog steeds klachten hebt. Bespreek dit met je arts van de kliniek. Mocht je in de toekomst opnieuw te maken krijgen met een wachttijd of wil je weten waar je met jouw klachten het beste terecht kunt, neem dan contact op met onze Zorgcoach:

    https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorg-regelen/zorgcoach

    Veel sterkte hoor met je handen! Groetjes, Laura

Reageren
  • Offline als antwoord op elpatasama48:

    Dag ElPaTaSaMa48,

    Welkom hier op onze community!

    Vervelend dat je behandeling niet heeft geholpen en je nu nog steeds klachten hebt. Bespreek dit met je arts van de kliniek. Mocht je in de toekomst opnieuw te maken krijgen met een wachttijd of wil je weten waar je met jouw klachten het beste terecht kunt, neem dan contact op met onze Zorgcoach:

    https://www.zilverenkruis.nl/consumenten/zorg-regelen/zorgcoach

    Veel sterkte hoor met je handen! Groetjes, Laura

Onderliggend
Geen gegevens