Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Klinkt als een hoop gedoe inderdaad  maar wat is nu precies je vraag? Want je hebt het onder andere over bureaucratie, kostenplaatje en vertrouwen. Zou je daar nog iets meer over kunnen toelichten? Of ben je alleen op zoek naar mensen die gelijksoortige ervaringen hebben?

    Ik ben ook benieuwd of je van te voren nog contact hebt gehad met onze Zorgcoach. Als dat zo is, zou je mij dan in een privébericht jouw relatienummer, adres en geboortedatum willen sturen? Dan vraag ik of de zorgcoach even mee kan kijken. Je stuurt me een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken. Kies daarna voor de rose button 'een bericht verzenden'.

Reageren
  • Klinkt als een hoop gedoe inderdaad  maar wat is nu precies je vraag? Want je hebt het onder andere over bureaucratie, kostenplaatje en vertrouwen. Zou je daar nog iets meer over kunnen toelichten? Of ben je alleen op zoek naar mensen die gelijksoortige ervaringen hebben?

    Ik ben ook benieuwd of je van te voren nog contact hebt gehad met onze Zorgcoach. Als dat zo is, zou je mij dan in een privébericht jouw relatienummer, adres en geboortedatum willen sturen? Dan vraag ik of de zorgcoach even mee kan kijken. Je stuurt me een privébericht door naast mijn foto op mijn naam te klikken. Kies daarna voor de rose button 'een bericht verzenden'.

Onderliggend
Geen gegevens