Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Feina,

    Allereerst bedankt voor je antwoord. Verduidelijkt enigszins datgene wat mij in het behandeltraject verbaast. Immers, handtherapeuten die o.a. de hechtingen verwijderen, vallen dus niet onder de normale basisverrichtingen. Daar mag het Z.K. bij een verwijzing daarnaartoe wel rekening mee houden, lijkt mij. Althans wijzen op de risico's.

    Beste Corine,

    Ook bedankt voor de aandacht, maar om nu direct privé in conclaaf te gaan lijkt mij prematuur en niet noodzakelijk.

    Een eerder contact met Z.K., ruim één jaar geleden, vestigde de aandacht op de kliniek. Uiteindelijk, door omstandigheden toch bij het ziekenhuis uitgekomen. Nu echter was het eigen initiatief omdat de wachttijd lang was.

    Na contact kwam ik dus al deze zaken tegen.

    Om de zorgkosten in de hand te houden lijkt het mij dus geen goede zaak als deze commerciele instellingen zonder voorlichting en waarschuwing aan de klanten gepresenteerd worden. Ook, om naar nu blijkt, te voorkomen dat klanten, niet- of onverzekerd op hoge kosten worden gejaagd door de verpleeg en therapiekosten.

    Al met al krijg ik geen goed gevoel bij deze instanties.

    Maar mogelijk een leuke casus voor Radar of een ander media?

    Alvast bedankt.

    Groet

    Ed

Reageren
  • Offline

    Beste Feina,

    Allereerst bedankt voor je antwoord. Verduidelijkt enigszins datgene wat mij in het behandeltraject verbaast. Immers, handtherapeuten die o.a. de hechtingen verwijderen, vallen dus niet onder de normale basisverrichtingen. Daar mag het Z.K. bij een verwijzing daarnaartoe wel rekening mee houden, lijkt mij. Althans wijzen op de risico's.

    Beste Corine,

    Ook bedankt voor de aandacht, maar om nu direct privé in conclaaf te gaan lijkt mij prematuur en niet noodzakelijk.

    Een eerder contact met Z.K., ruim één jaar geleden, vestigde de aandacht op de kliniek. Uiteindelijk, door omstandigheden toch bij het ziekenhuis uitgekomen. Nu echter was het eigen initiatief omdat de wachttijd lang was.

    Na contact kwam ik dus al deze zaken tegen.

    Om de zorgkosten in de hand te houden lijkt het mij dus geen goede zaak als deze commerciele instellingen zonder voorlichting en waarschuwing aan de klanten gepresenteerd worden. Ook, om naar nu blijkt, te voorkomen dat klanten, niet- of onverzekerd op hoge kosten worden gejaagd door de verpleeg en therapiekosten.

    Al met al krijg ik geen goed gevoel bij deze instanties.

    Maar mogelijk een leuke casus voor Radar of een ander media?

    Alvast bedankt.

    Groet

    Ed

Onderliggend
Geen gegevens