Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Corine,

    Geen idee waarom dergelijke berichten je niet eerder hebben bereikt. Dat zegt m.i. meer over hoe cliënten in uiterste nood de zaken over zich heen laten komen i.v.m. de wachttijden in de regionale ziekenhuizen.

    Je gaat van te voren ook niet zo snel de ellenlange voorwaarden van o.a. de privé-kliniek lezen. Daarin is overigens wel te lezen dat zij, afgezonderd van de operatiekosten, geen enkele verantwoordelijkhein nemen t.a.v. het vergoedingenbeleid van de zorgverzekeraar.

    Expliciet wordt voor de kosten van verpleging, nazorg, therapie etc. verwezen naar de (aanvullende) verzekeringsvoorwaarden van de verzekeraar.

    Daar wringt hem nu de schoen. Immers, ik ben al enkele keren in het GHZ geopereerd en heb daarbij nog nooit de kosten van verpleging en verzorging gepresenteerd gekregen noch heb ik deze kosten aangetroffen in het declaratieoverzicht onder aanvullende kosten of eigen risico.

    Dat fysiotherapie in je aanvullend pakket zit is algemeen bekend, maar dat de therapeuten daar in die kliniek met twee petten opzitten is voor mij nieuw. 

    Dit is natuurlijk, net als de construcie van DWDD Matthijs, een slim verdienmodel.

    En daaraan verleent de zorgverzekeraar, bedoeld of onbedoeld, zijn medewerking aan. 

    Immers, als simpele verzekerde denk je er in de verste verte niet aan dat bij een privékliniek de kosten van verpleging, hechtingen verwijderen, wondcontrole en voortgang van genezing etc. voor eigen kosten komen of geschaard worden onder de aanvullende fysiotherapie verzekering.

    Ik hoop dat het nu wat duidelijker is?

    Je vraagt mij of ik dit heb aangekaart bij de kliniek. Wat ik al eerder omschreef, heb ik mijn verwondering en ongenoegen daaromtrent ter plaatse geuit maar daarop werd gereageerd enerzijds met de opmerking dat dat nu eenmaal de regels binnen het bedrijf waren en anderzijds dat de therapeuten, verplegers en verzorgers, van een ander bedrijf waren als de kliniek en er dus géén informatieuitwisseling van o.a. gegevens was.

    Groeten

    Ed

Reageren
  • Offline

    Beste Corine,

    Geen idee waarom dergelijke berichten je niet eerder hebben bereikt. Dat zegt m.i. meer over hoe cliënten in uiterste nood de zaken over zich heen laten komen i.v.m. de wachttijden in de regionale ziekenhuizen.

    Je gaat van te voren ook niet zo snel de ellenlange voorwaarden van o.a. de privé-kliniek lezen. Daarin is overigens wel te lezen dat zij, afgezonderd van de operatiekosten, geen enkele verantwoordelijkhein nemen t.a.v. het vergoedingenbeleid van de zorgverzekeraar.

    Expliciet wordt voor de kosten van verpleging, nazorg, therapie etc. verwezen naar de (aanvullende) verzekeringsvoorwaarden van de verzekeraar.

    Daar wringt hem nu de schoen. Immers, ik ben al enkele keren in het GHZ geopereerd en heb daarbij nog nooit de kosten van verpleging en verzorging gepresenteerd gekregen noch heb ik deze kosten aangetroffen in het declaratieoverzicht onder aanvullende kosten of eigen risico.

    Dat fysiotherapie in je aanvullend pakket zit is algemeen bekend, maar dat de therapeuten daar in die kliniek met twee petten opzitten is voor mij nieuw. 

    Dit is natuurlijk, net als de construcie van DWDD Matthijs, een slim verdienmodel.

    En daaraan verleent de zorgverzekeraar, bedoeld of onbedoeld, zijn medewerking aan. 

    Immers, als simpele verzekerde denk je er in de verste verte niet aan dat bij een privékliniek de kosten van verpleging, hechtingen verwijderen, wondcontrole en voortgang van genezing etc. voor eigen kosten komen of geschaard worden onder de aanvullende fysiotherapie verzekering.

    Ik hoop dat het nu wat duidelijker is?

    Je vraagt mij of ik dit heb aangekaart bij de kliniek. Wat ik al eerder omschreef, heb ik mijn verwondering en ongenoegen daaromtrent ter plaatse geuit maar daarop werd gereageerd enerzijds met de opmerking dat dat nu eenmaal de regels binnen het bedrijf waren en anderzijds dat de therapeuten, verplegers en verzorgers, van een ander bedrijf waren als de kliniek en er dus géén informatieuitwisseling van o.a. gegevens was.

    Groeten

    Ed

Onderliggend
Geen gegevens