Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Djoei,

    Ik ben Natasja een Persoonlijke Zorgcoach van de afdeling Zorgbemiddeling en ben met jouw vragen verder aan de slag gegaan
     

    Wij (de Zorgcoach) bemiddelen mensen met hand- en polsklachten inderdaad met regelmaat naar de Xpert clinic.  Naast hun korte wachttijd leveren zij goede zorg. Het is bij ons bekend dat er hier ook handtherapie wordt gegeven die niet vergoed wordt uit de basisverzekering, wij geven dit ook aan bij onze bemiddeling. Zo willen wij juist financiële verrassingen voor onze verzekerden voorkomen.

    Afhankelijk van de klachten en of er wel of geen operatie uitgevoerd moet worden, kan er verwezen worden naar de therapie.  De therapie is niet verplicht. Het is een advies en het zal de klachten helpen te verminderen of genezing bevorderen. De Xpert clinic moet bij dit advies aangeven of de therapie onder de nota van de Xpert clinic valt of niet.

    De therapeuten binnen de kliniek huren een ruimte in de Xpert clinic. Zij zijn vrijgevestigde therapeuten.

    Als er geen sprake is van een operatie kan het zijn dat de therapie onder de dekking van een aanvullende verzekering valt. Heeft de verzekerde geen (juiste) aanvullende verzekering dan kunnen deze kosten voor eigen rekening komen.

    Ik heb het idee dat die informatie je toen die tijd niet goed heeft bereikt. Klopt dat? Als je je het nog kan herinneren hoor ik daar graag wat meer over, zodat we dit kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld hoe je bent verwezen door ons. Denk aan de vorm van contact en welke afdeling.

    De kosten van een consult, operatie en nacontrole (hechtingen verwijderen) vallen allemaal onder 1 nota die vergoed wordt vanuit de Basisverzekering. Deze kosten worden volledig vergoed buiten je eventuele openstaande eigen risico om. Krijg je toch onverwachts een nota laat het ons dan weten!

    De lijst met vragen is ter voorbereiding op het consult. Dit om zo een duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de klachten die er spelen. Het zijn inderdaad veel vragen , maar omdat deze vooraf ingevuld worden bespaart dit tijd op het consult. Ik lees dat je meerdere keren (dezelfde) vragen heeft moeten beantwoorden. Dit is heel vervelend en zou een misverstand geweest moeten zijn. Dit is niet gebruikelijk.

    Ik begrijp heel goed dat je door deze ervaring weer voor het eigen ziekenhuis gekozen hebt. Je geeft aan dat er in je eigen ziekenhuis een lange wachttijd is. Als wij hier toch nog iets in mogen betekenen dan kan je altijd contact opnemen met een persoonlijke Zorgcoach en bellen op  071-3640250. Wij zijn van 8:00 tot 18:00 uur bereikbaar. Geef dan aan dat je contact hebt gehad met Natasja.

    Een privé bericht op deze reactie mag uiteraard ook.

     Je tips en ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

    Je Persoonlijke Zorgcoach

    Natasja

Reageren
  • Offline

    Beste Djoei,

    Ik ben Natasja een Persoonlijke Zorgcoach van de afdeling Zorgbemiddeling en ben met jouw vragen verder aan de slag gegaan
     

    Wij (de Zorgcoach) bemiddelen mensen met hand- en polsklachten inderdaad met regelmaat naar de Xpert clinic.  Naast hun korte wachttijd leveren zij goede zorg. Het is bij ons bekend dat er hier ook handtherapie wordt gegeven die niet vergoed wordt uit de basisverzekering, wij geven dit ook aan bij onze bemiddeling. Zo willen wij juist financiële verrassingen voor onze verzekerden voorkomen.

    Afhankelijk van de klachten en of er wel of geen operatie uitgevoerd moet worden, kan er verwezen worden naar de therapie.  De therapie is niet verplicht. Het is een advies en het zal de klachten helpen te verminderen of genezing bevorderen. De Xpert clinic moet bij dit advies aangeven of de therapie onder de nota van de Xpert clinic valt of niet.

    De therapeuten binnen de kliniek huren een ruimte in de Xpert clinic. Zij zijn vrijgevestigde therapeuten.

    Als er geen sprake is van een operatie kan het zijn dat de therapie onder de dekking van een aanvullende verzekering valt. Heeft de verzekerde geen (juiste) aanvullende verzekering dan kunnen deze kosten voor eigen rekening komen.

    Ik heb het idee dat die informatie je toen die tijd niet goed heeft bereikt. Klopt dat? Als je je het nog kan herinneren hoor ik daar graag wat meer over, zodat we dit kunnen verbeteren. Bijvoorbeeld hoe je bent verwezen door ons. Denk aan de vorm van contact en welke afdeling.

    De kosten van een consult, operatie en nacontrole (hechtingen verwijderen) vallen allemaal onder 1 nota die vergoed wordt vanuit de Basisverzekering. Deze kosten worden volledig vergoed buiten je eventuele openstaande eigen risico om. Krijg je toch onverwachts een nota laat het ons dan weten!

    De lijst met vragen is ter voorbereiding op het consult. Dit om zo een duidelijk mogelijk beeld te krijgen van de klachten die er spelen. Het zijn inderdaad veel vragen , maar omdat deze vooraf ingevuld worden bespaart dit tijd op het consult. Ik lees dat je meerdere keren (dezelfde) vragen heeft moeten beantwoorden. Dit is heel vervelend en zou een misverstand geweest moeten zijn. Dit is niet gebruikelijk.

    Ik begrijp heel goed dat je door deze ervaring weer voor het eigen ziekenhuis gekozen hebt. Je geeft aan dat er in je eigen ziekenhuis een lange wachttijd is. Als wij hier toch nog iets in mogen betekenen dan kan je altijd contact opnemen met een persoonlijke Zorgcoach en bellen op  071-3640250. Wij zijn van 8:00 tot 18:00 uur bereikbaar. Geef dan aan dat je contact hebt gehad met Natasja.

    Een privé bericht op deze reactie mag uiteraard ook.

     Je tips en ideeën zijn natuurlijk altijd welkom!

    Je Persoonlijke Zorgcoach

    Natasja

Onderliggend
Geen gegevens