Xpert clinic

Heeft er iemand ervaring met Xpert clinic? Ik werd door Z.K. gewezen op hun bestaan vanwege de korte wachttijd. 

Maar de organisatie met benadering naar de klant toe roept veel vragen bij mij op.

Een afspraak maken is zo geregeld, je wordt teruggebeld.

Daarna moet je een hele lijst via internet invullen, verwijzing huisarts en overzicht apotheek bijvoegen etc.

Vervolgens kom je bij de betreffende specialist die je na diagnose verwijst naar de receptie voor het vervolg.

Daar krijg je te horen dat je wordt ingepland voor verdere behandeling. Je wordt daarover t.z.t. teruggebeld.

Direct daarna wordt je verwezen naar de verpleeg- fysiotherapieafdeling.

Die mensen, in eerste instantie in de hoedanigheid van verplegers, informeren je over van alles en nog wat, doen een intake en vragen je vervolgens al dat gene wat je al eerder via de vragenlijst op internet had ingevuld en medegedeeld. Vervolgens krijg je weer een pak papieren die je moet lezen en ondertekenen, waaronder een vrijwaring voor het bedrijf.

Op mijn opmerking waarom ze de gegevens niet overnemen van de receptie stellen ze dat dat nu eenmaal de regels zijn en dat zij van een andere organisatie zijn als die van de specialisten. Vreemd, nietwaar?

Daarop werden er afspraken ingepland voor een verpleging na de behandeling én een dubbele afspraak voor fysiotherapie waarvan de eerste afspraak een intake fysiotherapie betrof. 

Op mijn vraag wederom waarom dat dat u weer nodig was, kreeg ik eenzelfde antwoord als eerst, regels en een andere afdeling. Maar die intake gold wel als een behandeling, kassa.

Thuis gekomen kreeg ik via de mail drie nieuwe vragenlijsten toegezonden welke ik op korte termijn moest invullen en retour sturen. Vragen die mij vreemd voorkomen, m.i. bij de intake al gesteld moeten worden en voor een groot deel niet ter zake doend. 

De bureaucratie is overweldigend. 

Hierop kreeg ik toch wel een vreemd idee bij o.a. het kostenplaatje, communicatie binnen de behandeling en verantwoordelijkheid bij calamiteiten. Mijn vertrouwen is er niet beter op geworden.

Maar goed, ik kan mij vergissen. 

Inmiddels in mijn vertrouwde ziekenhuis maar een afspraak gemaakt en wat langer wachten.

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Corine,

    Jammer dat ondankt het uitgebreide betoog de vraag expliciet gesteld moet worden en niet er ujit kan worden gehaald.

    Goed.

    1e. De kliniek stelt in haar voorlichting, en Z.K. beaamd dat, dat de kosten van behandeling, lees operatie door de specialist/chirurg onder de basisverzekering vallen.

    2e. Nergens blijkt expliciet uit, tenzij je de voorwaarden van de kliniek gaat uitpuizen, dat alle verdere kosten zoals die van de nacontrole door de afdeling verpleging, het verwijderen van de hechtingen etc. niet door de kliniek gedaan worden maar door een ander, door hen ingehuurd bedrijf, welke NIET onder de basis verzekering valt. Evenals fysiotherapie, wat normaal is.

    3e. Navraag bij klanten leerde dat de kosten van controle direct na de operatie beginnen bij €150,00 te voldoen door de patiënt. Hechtingen verwijderen rond de €54,00. Gezegd werd  door de kliniek dat indien de verzekering niet betaalt, men die kosten kan afschrijven van de belasting.

    Bij behandeling in een regulier ziekenhuis vallen deze kosten onder de basisverzekering.

    De vraag is dus, lijkt mij, waarom gaat het Z.K. hierin mee en geeft zij daar geen voorlichting over als zij klanten naar een kliniek verwijst.

    Bovendien is dit toch een besparing voor het Z.K. indien zij deze kosten niet uit de basisverzekering hoeft te voldoen.

    Vraag is ook of er ergens een accoord is dat de mensen die zowel de fysiotherapie geven alwel de nacontrole, verpleging en handelingen als hechtingen verwijderen, daar gekwalificeerd voor zijn. Dat ligt toch ook ter goedkeuring bij de zorgverzekering?

    Als de vraag nu niet duidelijk is, dan ga ik voor de bonus.

    Groet

    Ed.

  • Offline als antwoord op djoei:

    Bedankt voor de verdere toelichting.

    Duidelijk verhaal, inclusief de extra concrete voorbeelden. Zoals hoeveel je moet betalen voor de verschillende verrichtingen, zoals het verwijderen van de hechtingen. Fijn dat je (hier) aan de bel hebt getrokken. Ik kan me voorstellen dat dit wel de nodige vragen oproept. Zeker als dat je het gaat vergelijken met de gang van zaken bij een ziekenhuis. Wat mij betreft de moeite waard om binnen de organisatie verder te laten uitzoeken. En dat is ook wat we hebben gedaan. 

    Ik kom net van de afdeling van onze zorgcoaches vandaan. Daar is druk bezig hiermee. Ik begrijp dat ze antwoorden heeft (en aan het krijgen is) op verschillende van je vragen en punten. Dus daarom nu even dit kortere antwoord van mij. Om aan te geven dat je deze week van haar een reactie kan verwachten. 

Reageren
  • Offline als antwoord op djoei:

    Bedankt voor de verdere toelichting.

    Duidelijk verhaal, inclusief de extra concrete voorbeelden. Zoals hoeveel je moet betalen voor de verschillende verrichtingen, zoals het verwijderen van de hechtingen. Fijn dat je (hier) aan de bel hebt getrokken. Ik kan me voorstellen dat dit wel de nodige vragen oproept. Zeker als dat je het gaat vergelijken met de gang van zaken bij een ziekenhuis. Wat mij betreft de moeite waard om binnen de organisatie verder te laten uitzoeken. En dat is ook wat we hebben gedaan. 

    Ik kom net van de afdeling van onze zorgcoaches vandaan. Daar is druk bezig hiermee. Ik begrijp dat ze antwoorden heeft (en aan het krijgen is) op verschillende van je vragen en punten. Dus daarom nu even dit kortere antwoord van mij. Om aan te geven dat je deze week van haar een reactie kan verwachten. 

Onderliggend
Geen gegevens