Afgevallen sensoren Freestyle Libre

Sinds februari gebruik ik de Freestyle Libre sensor, een ware verademing t.o.v. vele malen per dag bloed prikken.


De eerste twee zendingen waren perfect, zij 't wat moeilijk te verwijderen omdat ze zo goed plakten........... vanaf de derde zending is 't kommer en kwel: de ene na de andere sensor valt er gewoon vanaf! Waar ze in 't begin nog vergoed werden door Abbot, kreeg ik nu te horen dat het  'uit coulance' was en ik vanaf nu dan maar zélf nieuwe bij moet kopen Open mouth 


Zo links en rechts hoor ik meer klachten over het blijven plakken van de sensoren, maar Abbot houdt bij hoog en laag vol nergens van te weten/klachten te hebben gekregen!

Abbot geeft dus niet meer thuis, de leverancier (in dit geval de diabeteswinkel) is met handen en voeten gebonden aan de te verstrekken aantallen. Ik kom nu dus tot nu toe voor dit jaar 2 sensoren te kort, over hoe dan te handelen is niets duidelijk want met 1 potje teststrips per kwartaal ga ik dat ook niet redden!! 

Kortom Zilveren Kruis: hier is een klusje voor jullie door te eisen dat Abbot goed werkende producten levert, zo niet: dan een nieuwe vergoeden c.q. opsturen!

Bovenliggend
  • Ik hoor van een familielid ook dat Abbott ( tot nu toe?) een vervangend product stuurt als er iets mis is. Dit komt relatief vaak voor, ik schat uit de verhalen wel 3x per jaar. Soms kun je ook gewoon pech hebben, dan buigt het naaldje bijvoorbeeld om. Ik hoop dat ZK hier toch iets aan wil doen. De gebruikers kunnen dit niet alleen. 

  • als antwoord op feina:

    Nee, helaas.... afgevallen sensoren worden niet meer vergoed........ 'eigen risico' in gebruik noemen ze het nu, eerdere vervangingen werden 'uit coulance' gedaan, nu dus niet meer

  • Offline als antwoord op tt:

    Dag TT, heb je, na het antwoord dat je van Bart kreeg, nog een gesprek aangevraagd bij de Diabeteswinkel en hoe is dit gegaan?

    Groetjes, Laura

  • als antwoord op laurah:

    Ja, ik heb hun al eerder hierover gebeld, maar de DVN-winkel is gehouden aan het max. aantal per jaar..... overige (lees: niet meer plakken/storing etc.) moet via Abbot.......... die je zelf moet contacteren, maar die doen flink moeilijk, en afgevallen pleisters worden vanaf 1 juni niet meer vergoed.  Een pleister die niet meer (goed) plakt waardoor de sensor loslaat is geen 'productiefout' in hun ogen (!)  IK gebruik al bewust géén huidolie, crème of Dove meer omdat dat een filmpje op je huid legt waardoor hij ook slechter zou kunnen plakken........ m.a.w.: ik doe er alles aan om 't te voorkomen, De eerste 2 zendingen plakten perféct..... die moest je zelfs met baby-olie losweken!! 

Reageren
  • als antwoord op laurah:

    Ja, ik heb hun al eerder hierover gebeld, maar de DVN-winkel is gehouden aan het max. aantal per jaar..... overige (lees: niet meer plakken/storing etc.) moet via Abbot.......... die je zelf moet contacteren, maar die doen flink moeilijk, en afgevallen pleisters worden vanaf 1 juni niet meer vergoed.  Een pleister die niet meer (goed) plakt waardoor de sensor loslaat is geen 'productiefout' in hun ogen (!)  IK gebruik al bewust géén huidolie, crème of Dove meer omdat dat een filmpje op je huid legt waardoor hij ook slechter zou kunnen plakken........ m.a.w.: ik doe er alles aan om 't te voorkomen, De eerste 2 zendingen plakten perféct..... die moest je zelfs met baby-olie losweken!! 

Onderliggend
Geen gegevens