Afgevallen sensoren Freestyle Libre

Sinds februari gebruik ik de Freestyle Libre sensor, een ware verademing t.o.v. vele malen per dag bloed prikken.


De eerste twee zendingen waren perfect, zij 't wat moeilijk te verwijderen omdat ze zo goed plakten........... vanaf de derde zending is 't kommer en kwel: de ene na de andere sensor valt er gewoon vanaf! Waar ze in 't begin nog vergoed werden door Abbot, kreeg ik nu te horen dat het  'uit coulance' was en ik vanaf nu dan maar zélf nieuwe bij moet kopen Open mouth 


Zo links en rechts hoor ik meer klachten over het blijven plakken van de sensoren, maar Abbot houdt bij hoog en laag vol nergens van te weten/klachten te hebben gekregen!

Abbot geeft dus niet meer thuis, de leverancier (in dit geval de diabeteswinkel) is met handen en voeten gebonden aan de te verstrekken aantallen. Ik kom nu dus tot nu toe voor dit jaar 2 sensoren te kort, over hoe dan te handelen is niets duidelijk want met 1 potje teststrips per kwartaal ga ik dat ook niet redden!! 

Kortom Zilveren Kruis: hier is een klusje voor jullie door te eisen dat Abbot goed werkende producten levert, zo niet: dan een nieuwe vergoeden c.q. opsturen!

Bovenliggend
  • Volgens mij is de basiszorg er voor noodzakelijke zorg. De snelste manier is waarschijnlijk: Zelf betalen en de rekening bij het ZK indienen. Je bent dan van het hele naar elkaar wijzen af. 

  • als antwoord op feina:

    Ik denk toch dat ZK dan noodzakelijke basiszorg onthoudt en dat dit verwijtbaar is. Ik raad gebruikers , die in de problemen komen door deze opgelegde beperking van ZK, aan om contact op te nemen met Zorginstituut Nederland in Weesp. Zij gaan over de basiszorg en kunnen beoordelen of beperkingen , opgelegd door de zorgverzekeraar, conform de bedoeling van de ZVW zijn. Ook is het een idee , om bij andere zorgverzekeraars na te vragen wat hun beleid hierin is. Zelfs als ze ook van dezelfde hulpmiddelen leverancier(s) gebruik maken, is het goed mogelijk dat de afspraken met de zorgverzekeraar anders zijn. Restitutieverzekerden geef ik in overweging om over te stappen naar een ongecontracteerde hulpmiddelen leverancier. Dan zou de vergoeding wel via een rekening mogelijk moeten zijn. 
    Tot slot behoort een klacht bij de ombudsman Zorgverzekeringen in Zeist ook tot de mogelijkheden. 

  • Offline als antwoord op feina:

    hoi feina,
    het is in mijn ogen niet 100% verwijtbaar richting zorgverzekeraar,
    alle verzekeraars hanteren volgens mij dezelfde regels op gebied van de freestyle libre.
    alleen levering via gecontracteerde medisch speciaalzaak(groothandel, mediq, onemed en onderliggende bedrijfsnamen) en die verwijzen bij gebreken/problemen allemaal door naar de fabrikant (Abbott).
    abbott doet vervolgens erg moeilijk over het leveren van een vervangend product.
    conform consumentenregelingen zou eigenlijk de groothandel jou een vervangend product moeten leveren omdat je met hen een leveringsovereenkomst hebt.
    ok zou het fijn zijn als zij proberen om een oplossing aan te dragen voor dit soort problemen, want uniek is een afgevallen sensor echt niet.

    groet mike 

  • als antwoord op mike_de_wit:

    Buiten het afvallen van deze badge sensoren........... de EERSTE badge die ik begin vorig jaar kreeg was WEL goed, niet één die er afgevallen is......... pas sinds de levering vorig jaar juli is het kommer en kwel......... dus er is wel dégelijk iets veranderd aan de samenstelling van de lijm op de pleister Open mouth

  • Offline als antwoord op tt:

    Eind vorig jaar lag ik in het ziekenhuis met hartmonitoring.

    In hetzelfde ziekenhuis werden verschillende plakkers voor de monitoring gebruikt. De ene soort liet na een paar dagen los de andere soort moest er na twee weken nog met geweld afgetrokken worden. En ondanks schrobben en plakker verwijdermiddel waren er na anderhalve maand nog lijmresten zichtbaar. Er is dus wat te kiezen als het om de te gebruiken lijm voor dit soort dingen gaat.

    Ik stel mij zo voor dat de fabrikant van lijm is gewisseld vanwege klachten van mensen met een tere huid. Maar daar schiet natuurlijk niemand wat mee op wanneer die sensor eraf blijft vallen.

  • Offline als antwoord op Eric-Jan H te D:
    De reactie is verwijderd
  • als antwoord op Eric-Jan H te D:
    En ondanks schrobben en plakker verwijdermiddel waren er na anderhalve maand nog lijmresten zichtbaar

    Lijm op de huid kun je gemakkelijk verwijderen met een tissue en wasbenzine.

  • Offline als antwoord op feina:

    Hoi, zelf gebruik ik vaak leukotape, pleisterverwijderaar van leukoplast

    Is huidvriendelijk en werkt bij mijn in ieder geval erg goed om de sensor/pleister geheel en makkelijk te verwijderen.

    Groet mike

  • Offline als antwoord op feina:

    Ik was al bang voor een dergelijk "Advies"

    Tips voor veilig wasbenzine-gebruik

    Om veilig met wasbenzine te kunnen werken, hebben we een aantal tips voor u op een rij gezet:

    • Ventileer de ruimtes waarin u werkt met wasbenzine goed
    • Gebruik een masker en/of mondkapje om te voorkomen dat u wasbenzine inademt
    • Draag beschermende kleding, zodat u geen wasbenzine op uw huid krijgt
    • Stel uzelf zo min mogelijk bloot aan wasbenzine
    • Was direct de huid na huidcontact
    • Houd eten en drinken uit de buurt van wasbenzine
    • Maak goed schoon als u het oplosmiddel morst
      Tips voor veilig wasbenzine-gebruik | Strooming

      Daarnaast is het rete ontvlambaar en de damp explosiegevaarlijk.
  • Offline als antwoord op mike_de_wit:

    Zoals ik al aangaf: Voor de goed hechtende plakkers was zelfs jouw leukotape pleisterverwijderaar geen doeltreffende oplossing

  • Offline als antwoord op feina:

    of met babyolie kan je ook plakkers en lijnresten heel goed verwijderen en dan gewoon goed wrijven.

Reageren Onderliggend
Geen gegevens