Vertraging herindicatie PGB pv

De indicatie voor mijn PGB persoonlijke verzorging loopt per 1 januari 2021 af, dus in oktober (!) startte ik de procedure voor een nieuwe indicatie. Afspraak met een verpleegkundige van de thuiszorg, nog diezelfde maand de hele bliksemse handel ingestuurd en al vrij snel daarna kreeg ik van Zilveren Kruis bericht dat het zo druk was en dat het allemaal iets langer ging duren eer er een besluit genomen zou worden over die nieuwe indicatie. Maar ondertussen is het overmorgen 1 januari, maar nog steeds blijft het oorverdovend stil vanaf de verzekering. Ik heb zojuist een berichtje op de WhatsApp gepost en dan volgt al snel dezelfde smoes: druk, druk, en ik kan er ook niks aan doen. En als pleister op de wonde meldt mijn gesprekspartner dat ik altijd met terugwerkende kracht de declaraties in kan dienen en dat er dan gewoon wordt uitbetaald. Ja, koekoek! Maar ondertussen? Moet ik me dus op de pof laten wassen? En mijn zorgverlener doodleuk meedelen dat ik niet zeker weet of-ie überhaupt wel uitbetaald gaat krijgen? Zou jij op je werk verschijnen als je werkgever je vertelde dat-ie er nog niet zo zeker van is of-ie aan het eind van de maand je loon wel kan betalen? Van ‘misschien’ kan een schoorsteen niet roken, lijkt mij?

Bovenliggend
  • Offline

    Goedemiddag HSS,

    Erg naar om te lezen dat jij zoveel onzekerheid hebt over de status van de herindicatie van je PGB. Logisch dat je je zorgen maakt. Onze PGB afdeling heeft op dit moment helaas een grote achterstand in het beoordelen van de herindicaties. Ik wil graag met je meekijken naar wat de status is, en wat ik voor je kan doen. Zou je mij een privébericht willen sturen? Dat doe je door op mijn naam te klikken. Je hebt dan de optie om mij een persoonlijk bericht te sturen. Dan vraag ik je om wat gegevens en ga ik het er verder met je over hebben.

    Bart

Reageren
  • Offline

    Goedemiddag HSS,

    Erg naar om te lezen dat jij zoveel onzekerheid hebt over de status van de herindicatie van je PGB. Logisch dat je je zorgen maakt. Onze PGB afdeling heeft op dit moment helaas een grote achterstand in het beoordelen van de herindicaties. Ik wil graag met je meekijken naar wat de status is, en wat ik voor je kan doen. Zou je mij een privébericht willen sturen? Dat doe je door op mijn naam te klikken. Je hebt dan de optie om mij een persoonlijk bericht te sturen. Dan vraag ik je om wat gegevens en ga ik het er verder met je over hebben.

    Bart

Onderliggend
  • Offline als antwoord op barth:

    Wat vervelend dat de herindicatie zolang duurt bij Zilverenkruis. Mijn indicatie word altijd netjes binnen 10 werkdagen door ASR afgehandeld.

     Wanneer verwachten jullie de achterstand te hebben weggewerkt? Ik overweeg om in 2022 over te stappen naar een andere verzekeraar maar als ik geen zekerheid kan hebben over de indicatie dan kan ik niet overstappen naar het Achmea concern.

    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er onder zorgverzekeraars was afgesproken dat er vanwege Covid19 de indicatiestelling sneller zou verlopen omdat er mensen extra zorg nodig hebben door hun herstel? Hoe gaat Zilverenkruis hiermee om?  

  • Offline als antwoord op jesse:

    Hoi Jesse,

    Ons standaard termijn om een aanvraag voor PGB of een herindicatie te beoordelen is 4 -6 weken. Helaas heeft onze afdeling PGB een grote achterstand opgelopen, waardoor de huidige doorlooptijd nu minimaal 12 weken is. Dit is natuurlijk helemaal niet wenselijk. Mijn collega's doen hun best om de achterstand nu in te lopen, maar ik heb nog geen update over wanneer we weer op de gebruikelijke beoordelingstijd zitten.

    Bart