De indicatie voor mijn PGB persoonlijke verzorging loopt per 1 januari 2021 af, dus in oktober (!) startte ik de procedure voor een nieuwe indicatie. Afspraak met een verpleegkundige van de thuiszorg, nog diezelfde maand de hele bliksemse handel ingestuurd en al vrij snel daarna kreeg ik van Zilveren Kruis bericht dat het zo druk was en dat het allemaal iets langer ging duren eer er een besluit genomen zou worden over die nieuwe indicatie. Maar ondertussen is het overmorgen 1 januari, maar nog steeds blijft het oorverdovend stil vanaf de verzekering. Ik heb zojuist een berichtje op de WhatsApp gepost en dan volgt al snel dezelfde smoes: druk, druk, en ik kan er ook niks aan doen. En als pleister op de wonde meldt mijn gesprekspartner dat ik altijd met terugwerkende kracht de declaraties in kan dienen en dat er dan gewoon wordt uitbetaald. Ja, koekoek! Maar ondertussen? Moet ik me dus op de pof laten wassen? En mijn zorgverlener doodleuk meedelen dat ik niet zeker weet of-ie überhaupt wel uitbetaald gaat krijgen? Zou jij op je werk verschijnen als je werkgever je vertelde dat-ie er nog niet zo zeker van is of-ie aan het eind van de maand je loon wel kan betalen? Van ‘misschien’ kan een schoorsteen niet roken, lijkt mij?