Merkmedicijn voorgeschreven door cardioloog

Is een apotheek VERPLICHT zich te houden aan het zelfde MERK medicijnen als is voorgeschreven door mijn cardioloog ?????

Gr. C.H.

Bovenliggend
  • afgelopen maanden door Zilveren kruis en Apotheek van kastje naar de muur gestuurd over vergoeding Crestor.

    Apotheek zegt dat ze van Zilveren kruis € 1,00  vergoeding krijgen,

    Zilveren kruis zegt dat op medische noodzaak ( die er op voorschrift cardioloog is !! ) de  Apotheek het wel vergoed krijgt.

    Klachtenprocedure gestart, probleem niet opgelost. Apotheek en Zilveren Kruis blijven bij hun ondoorzichtelijke standpunt.

    Zéér klantonvriendelijke en onduidelijke opstelling van Zilveren Kruis !

    In het verleden diverse andere merken geprobeerd, met als resultaat niet meer kunnen lopen en met spoed naar de Reumatholoog.

    Dit heeft zoveel gekost ( wat wel vergoed werd door Zilveren Kruis )  dat ik daar een paar jaar Crestor voor had kunnen slikken !

    Conclusie : ben gestopt met Crestor gebruiken en zie wel wanneer mijn slagaders echt dicht zitten.

  • als antwoord op P.K:

    Heeft de specialist op het recept echt de afkorting “m.n” gezet ? Heb je gevraagd of de apotheker dat met de specialist wil overleggen? 
    Zo ja, dan MOET de apotheker op de hoogte zijn van het feit dat jij dat middel echt nodig hebt. Als je het dan nog niet krijgt, dan moet je een klacht tegen hem indienen, desnoods een tucht-klacht, want hij verzaakt zijn plicht als hulpverlener. Hij moet op zijn beurt dan Achmea dagen ivm het wurgcontract. Ik begrijp dat er al een klachtenprocedure gestart is. Klacht tegen de apotheek (via KNMP klachten procedure) . Klacht tegen Achmea heeft geen zin, omdat zij , contractueel, alles op het bordje van de apotheek leggen. 
    En als je hier geen zin in hebt, dan betaal je Crestor zelf ( vraag de exacte prijs aan de apotheek, ca. €0,50 per tablet per dag , plus de afleverkosten) en schrijf je een slechte beoordeling van zowel apotheek als zorgverzekeraar.

    Eventueel overstappen op een andere apotheek, die het product wel wil leveren. Zoek in eerste instantie naar een apotheek met een zogenaamd preferentiecontract ipv een IDEAcontract: daarbij heb je misschien meer kans. Via de zorgzoeker.

Reageren
  • als antwoord op P.K:

    Heeft de specialist op het recept echt de afkorting “m.n” gezet ? Heb je gevraagd of de apotheker dat met de specialist wil overleggen? 
    Zo ja, dan MOET de apotheker op de hoogte zijn van het feit dat jij dat middel echt nodig hebt. Als je het dan nog niet krijgt, dan moet je een klacht tegen hem indienen, desnoods een tucht-klacht, want hij verzaakt zijn plicht als hulpverlener. Hij moet op zijn beurt dan Achmea dagen ivm het wurgcontract. Ik begrijp dat er al een klachtenprocedure gestart is. Klacht tegen de apotheek (via KNMP klachten procedure) . Klacht tegen Achmea heeft geen zin, omdat zij , contractueel, alles op het bordje van de apotheek leggen. 
    En als je hier geen zin in hebt, dan betaal je Crestor zelf ( vraag de exacte prijs aan de apotheek, ca. €0,50 per tablet per dag , plus de afleverkosten) en schrijf je een slechte beoordeling van zowel apotheek als zorgverzekeraar.

    Eventueel overstappen op een andere apotheek, die het product wel wil leveren. Zoek in eerste instantie naar een apotheek met een zogenaamd preferentiecontract ipv een IDEAcontract: daarbij heb je misschien meer kans. Via de zorgzoeker.

Onderliggend
Geen gegevens