gehoorapparaat

Dinsdag krijg ik mijn gehoorapparaten. Nu zijn dat oplaadbare gehoorapparaten die gewoon vergoed worden. Er werd mij echter verteld dat de oplader die bij die apparaten hoort niet vergoed worden. Dat kost dus 140 euro extra. Hoe kunnen jullie nu een gehoorapparaat vergoeding dat zonder die oplader niet gaat werken. 

Dat is toch een beetje onzinnig. 

Nog een nieuwigheid is dat je dit apparaat met een appje op je mobiel harder en zachter kan zetten zodat je niet hoeft te frummelen met dat minuscuul kleine knopje aan de achterkant. Helaas heb ik geen internetabonnement en werk ik alleen met wifi dus kan ik dat appje maar heel beperkt gebruiken. Hoeveel ouderen hebben niet nog een gewone telefoon zonder dat daar appjes op kunnen. Soms denk ik wel eens dat daar niet over nagedacht wordt dat heel veel ouderen niet met een computer en nauwelijks met een gewone telefoon kunnen omgaan. 

Bovenliggend
  • Offline

    Dag Nanny, goede vraag die je stelt over de oplader en terechte opmerking van jou dat er mensen zijn die niet beschikken over een mobiele telefoon waar apps op geinstalleerd kunnen worden.

    De technische ontwikkeling is fantastisch, maar niet iedereen kan daarmee omgaan inderdaad. Voor die mensen is er dan het knopje op het apparaat zelf. Het is altijd goed als mensen overleggen met de audicien of er geen gehoorapparaat beschikbaar is, die meer geschikt is.

    Voor wat betreft jouw oplaadbare gehoorapparaten, daar hoort de oplader gewoon bij en die hoef je niet zelf te betalen. Maar let op: Dit geldt alléén als het een eerste levering betreft. Gaat jouw oplader stuk en is het aan vervanging toe? Dan betaal je de kosten zelf. Dus je krijgt de oplader wel vergoed, als het gaat om een eerste levering van de gehoorapparaten. 

    Groetjes, Laura

  • Offline als antwoord op laurah:

    Ik ben benieuwd hoe dat dinsdag gaat want het is een eerste levering. Ik neem dit bericht in ieder geval even mee naar de winkel. Uitgeprint uiteraard want daar heb ik geen wifi. Ik laat het nog wel weten.

  • Offline als antwoord op laurah:

    Er staat niets over de oplader in het contract met specsavers. Alleen dat ze in de probeerperiode batterijen moeten leveren. Het bericht met het logo van het zilveren kruis erboven is dus niet voldoende. 30 maart moet ik terugkomen om te kijken of de apparaten goed werken en of ik ze wil houden. Dan komt de rekening ook.Er werd gesuggereerd dat ze het kunnen proberen te declareren en als dat niet lukt krijg ik alsnog de rekening of ik betaal hem en declareer het zelf bij jullie. Grote kans dat ze de volgende keer de eerste optie niet meer vermeld want daar was ze niet enthousiast over. Ik kreeg nu ook een droogapparaat mee dat 85 euro kost en dat je moet gebruiken omdat de gehoorapparaten vochtig schijnen te worden door het dragen. Hebben jullie daar ervaring mee of is dat weer zoiets nutteloos wat je eigenlijk nooit gebruikt en wat alleen maar geld kost. En zit dat dan ook in de vergoeding of niet.

Reageren
  • Offline als antwoord op laurah:

    Er staat niets over de oplader in het contract met specsavers. Alleen dat ze in de probeerperiode batterijen moeten leveren. Het bericht met het logo van het zilveren kruis erboven is dus niet voldoende. 30 maart moet ik terugkomen om te kijken of de apparaten goed werken en of ik ze wil houden. Dan komt de rekening ook.Er werd gesuggereerd dat ze het kunnen proberen te declareren en als dat niet lukt krijg ik alsnog de rekening of ik betaal hem en declareer het zelf bij jullie. Grote kans dat ze de volgende keer de eerste optie niet meer vermeld want daar was ze niet enthousiast over. Ik kreeg nu ook een droogapparaat mee dat 85 euro kost en dat je moet gebruiken omdat de gehoorapparaten vochtig schijnen te worden door het dragen. Hebben jullie daar ervaring mee of is dat weer zoiets nutteloos wat je eigenlijk nooit gebruikt en wat alleen maar geld kost. En zit dat dan ook in de vergoeding of niet.

Onderliggend