Hulpmiddelen

Waar ik al bang voor was gebeurt nu.

Gisteren lancetten voor het glucose prikken aangevraagd.
Kreeg automatisch bericht terug dat contact opgenomen zou worden voor aflevermoment
Tot op vandaag geen contact en ook geen lancetten; ondanks mijn vermelding bij de bestelling dat ik geen voorraad meer had
Vanmiddag laatste lancet gebruikt
Email gestuurd met mijn zorgen voor het gebrek aan hulpmiddelen voor de nacht
Nog geen reactie mogen ontvangen.

Toen ik deze spullen nog bij mijn apotheek kon krijgen, ging ik op de fiets naar de apotheek en ging ik met de spulletjes in de fietstas weer naar huis.

Nu maar hopen dat ik geen hypo of hyper krijg vannacht.
Misschien dat ik straks nog naar de nachtapotheek ga. Kost ZK geloof ik €80,- extra

Bovenliggend
  • Update:

    - Woensdag dus lancetten besteld. (aangegeven dat ik geen voorraad meer had). Resultaat: ze zouden contact opnemen voor aflevermoment, verder stilte
    - Donderdagmiddag verzoek via contactformulier om met SPOED contact met mij op te nemen;  resultaat stilte
    - Vrijdag maar eens het hoofdkantoor van Zorgapotheek in Bladel gemaild.
    - De reageerde snel met telefonisch contact; ze zouden de afdeling diabeteshulpmiddelen opporren
    - Na drie uur wachten nog geen reactie, nogmaals Bladel gemaild; het weekeinde stond tenslotte voor de deur
    - Ze reageerde snel per mail, ze zouden nogmaals de afdeling opporren en anders moest ik ze zelf maar even bellen. Dat was ik dus uit principe niet van plan. Zilverenkruis bespaart een paar centen en dan zal ik m'n dure prepaid belminuten moeten gaan spenderen.
    - om 16:30 dan toch maar gebeld en bij contact (gelukkig snel) gelijk gevraagd mij terug te bellen.
    - Ik werd onmiddellijk terug gebeld. Ze zouden mijn eigen apotheek vragen om de lancetten te leveren zodat ik ze op kon halen. Mij werd ook verteld dat de lancetten die ik normaal gebruik niet door hen geleverd werden en dat ik bij hun levering ook gelijk een nieuw prikpen van een ander merk zou krijgen.
    - Bij de apotheek lag een doosje van 25 stuks klaar (goed voor een dag of 8), met de mededeling dat ik niet hoefde te betalen en de apotheek de geleverde lancetten (mijn eigen merk) door Zorgapotheek na geleverd zou krijgen. Merkwaardig natuurlijk aangezien Zorgapotheek mij vertelde die lancetten niet te leveren.

    Deze klantonvriendelijke maatregel van het Zilverenkruis mag kennelijk wat kosten; zowel qua ergernis als geld.

Reageren
  • Update:

    - Woensdag dus lancetten besteld. (aangegeven dat ik geen voorraad meer had). Resultaat: ze zouden contact opnemen voor aflevermoment, verder stilte
    - Donderdagmiddag verzoek via contactformulier om met SPOED contact met mij op te nemen;  resultaat stilte
    - Vrijdag maar eens het hoofdkantoor van Zorgapotheek in Bladel gemaild.
    - De reageerde snel met telefonisch contact; ze zouden de afdeling diabeteshulpmiddelen opporren
    - Na drie uur wachten nog geen reactie, nogmaals Bladel gemaild; het weekeinde stond tenslotte voor de deur
    - Ze reageerde snel per mail, ze zouden nogmaals de afdeling opporren en anders moest ik ze zelf maar even bellen. Dat was ik dus uit principe niet van plan. Zilverenkruis bespaart een paar centen en dan zal ik m'n dure prepaid belminuten moeten gaan spenderen.
    - om 16:30 dan toch maar gebeld en bij contact (gelukkig snel) gelijk gevraagd mij terug te bellen.
    - Ik werd onmiddellijk terug gebeld. Ze zouden mijn eigen apotheek vragen om de lancetten te leveren zodat ik ze op kon halen. Mij werd ook verteld dat de lancetten die ik normaal gebruik niet door hen geleverd werden en dat ik bij hun levering ook gelijk een nieuw prikpen van een ander merk zou krijgen.
    - Bij de apotheek lag een doosje van 25 stuks klaar (goed voor een dag of 8), met de mededeling dat ik niet hoefde te betalen en de apotheek de geleverde lancetten (mijn eigen merk) door Zorgapotheek na geleverd zou krijgen. Merkwaardig natuurlijk aangezien Zorgapotheek mij vertelde die lancetten niet te leveren.

    Deze klantonvriendelijke maatregel van het Zilverenkruis mag kennelijk wat kosten; zowel qua ergernis als geld.

Onderliggend
  • hoi eric jan,

    was het per ongeluk dat je zo laat besteld hebt?
    persoonlijk bestelde in mijn hulpmiddelen en pillen/spuiten tenminste 2 weken voor het op was al (ook in de lokale apotheek),
    ik had dus altijd een voorraadje voor het nieuwe geleverd zou worden.
    wel raar dat ze niet jouw gebruikelijke lancetten niet kunnen (willen?) leveren (welke?), normaal is het toch dat de lancetten die bij een bepaald metermerk horen, geleverd worden.
    zou het kunnen dat ze straks ook nog gaan zeggen dat je een andere meter moet nemen omdat die niet door hun geleverd wordt?
    onthou dan in ieder geval dat de keuze van de meter ligt bij jou en je behandelaar en absoluut niet bij de leverancier/zorgverzekeraar.
    https://www.keuzehulpbloedglucosemeter.nl/uitleg

    groet mike

  • Offline als antwoord op Eric-Jan H te D:

    Dag Eric-Jan,

    Ik ben blij om te lezen dat je alsnog de levering lancetten hebt gekregen. Maar dat daar een hoop energie en frustratie van jouw kant aan te pas moest komen, dat is natuurlijk niet de bedoeling. We zijn op de hoogte van de leveringsproblemen en bereikbaarheid bij ApotheekZorg. Ik heb een signaal hiervoor aangemaakt, zodat dit zo snel mogelijk wordt opgelost. Laat het vooral weten als je ergens tegenaan loopt, wij doen onze uiterste best om je te helpen!

    Groetjes, Laura

  • Ik word geplaagd door wat vergeetachtigheid. Met een eigen apotheek om de hoek is dat ook nooit een probleem. En in z'n algemeenheid mag dit voor hulpmiddelen die van levensbelang zijn geen probleem zijn imo.

  • Offline als antwoord op laurah:

    Vanmiddag is te vergeefs geprobeerd om de spulletjes bij mij af te leveren; ik was niet thuis Zoals Zorgapotheek afgelopen woensdag aangaf zouden ze contact opnemen voor de aflevering. Dat hebben ze dus niet gedaan. Ik kan nu  de spullen afhalen. En weet je waar? Bij mijn eigen apotheek die kennelijk de bezorging doet.

    Ik kan mij niet voorstellen dat deze constructie ook maar enigszins winstgevend is voor het Zilverenkruis of Zorgapotheek.

  • Offline als antwoord op Eric-Jan H te D:

    Kennelijk heeft ApotheekZorg de afspraak met de lokale apotheek dat daar de niet-geleverde pakketten door de klant afgehaald kan worden. Dankjewel voor je reactie Eric-Jan, ik voeg deze toe aan mijn signaal. 

  • Offline als antwoord op laurah:

    Sterker nog. Het Zilverenkruis verplicht mijn eigen apotheek om de door Apotheekzorg aan mijn eigen apotheek geleverde spullen bij mij af te leveren. Dus waar ik eerst alleen met mijn eigen apotheek te maken had heb ik nu met een slecht en traag reagerende Apotheekzorg te maken en ook nog met mijn eigen apotheek. De extra schakel geeft alleen maar extra vertraging!

    Er vond bovendien geen overleg plaats over het aflevermoment - zoals was aangekondigd -. Daardoor was ik niet thuis toen  mijn eigen apotheek de spullen kwam afleveren. Ik heb mijn eigen apotheek maar laten weten dat ik de spulletjes zelf wel kom ophalen 

    Hoe is dit goedkoper Zilverenkruis? Prettiger is het iig NIET.