pgb herindicatie

Goedendag iedereen.

Ik heb een vraag over de herindicatie PGB.

Ik heb de herindicatie aanvraag met alle documenten op 20 mei 2021 geupload naar het Zilveren Kruis.

Haar indicatie loopt tot 15 juli 2021. Binnen 5 dagen zou ik een eerste reactie krijgen,dit is niet gebeurd.

(Binnen 5 werkdagen krijgt u een eerste reactie op uw aanvraag.)

Nu zou ik graag willen weten hoever het met de aanvraag zit.

Het zou 6 weken duren, en deze zijn al voorbij.

Aangezien ze MS en hemicrania continua heeft, heeft ze de zorg hard nodig,vooral omdat ze verslechterd.

Ik neem aan dat het zilveren kruis dit ook kan zien via haar zorgkosten.

graag verneem ik van u een antwoord als dit mogenlijk is.

vriendelijk dank

joann

Bovenliggend
  • Hallo Joann123, 

    Is het ondertussen naar behoren opgelost? 

    Groet, Natasja 

  • Natasja,als verzekerdenraadslid kun je hierin misschien iets betekenen. Ik vind dat ZK de antwoordtermijnen juist dient aan te geven. Dus als de antwoordtermijn ooit 5 dagen was, dan moet dat direct aangepast worden zodra dit structureel hoger wordt. Zelfs als het 6 dagen wordt, dan moet ook 6 dagen vermeld worden. Er komen echt veel klachten binnen over de verlenging van een PGB. Moet je je eens indenken: een ellendige situatie thuis met een ziek familielid en alle zorgen daaromheen en dan ook nog financiële zorgen omdat het zorgkantoor ( of de verzekeraar) zich niet aan zijn wettelijke termijnen houdt.

  • Beste Feina, 

    Ik ga het zeker in de gaten houden. Ik begrijp echter dat de verlengde antwoordtermijn (6 dagen ipv 5 dagen) kwam omdat er is overgegaan naar een ander systeem, waardoor er eenmalig vertraging is ontstaan. Uiteraard heel vervelend voor alle betrokkenen. 

    Mbt de beoordeling (en dat is waarschijnlijk de verlenging waar jij op doelt) is er een termijn van 6 weken. Dit wordt ook in de brief aan de verzekerde geschreven. Ik zal op de eerstvolgende VR aan de directie vragen hoe het met deze termijn zit, waarom de termijn niet altijd wordt gehaald en wat er wordt gedaan om te zorgen dat de termijn zo snel mogelijk wel weer wordt gehaald. 

    Groet, Natasja 

Reageren
  • Beste Feina, 

    Ik ga het zeker in de gaten houden. Ik begrijp echter dat de verlengde antwoordtermijn (6 dagen ipv 5 dagen) kwam omdat er is overgegaan naar een ander systeem, waardoor er eenmalig vertraging is ontstaan. Uiteraard heel vervelend voor alle betrokkenen. 

    Mbt de beoordeling (en dat is waarschijnlijk de verlenging waar jij op doelt) is er een termijn van 6 weken. Dit wordt ook in de brief aan de verzekerde geschreven. Ik zal op de eerstvolgende VR aan de directie vragen hoe het met deze termijn zit, waarom de termijn niet altijd wordt gehaald en wat er wordt gedaan om te zorgen dat de termijn zo snel mogelijk wel weer wordt gehaald. 

    Groet, Natasja 

Onderliggend
Geen gegevens