Pgb

Goedendag,

VORIG jaar oktober heeft mijn moeder (Wilma Last) een nieuwe aanvraag ingediend voor het nieuwe jaar 2021.

Er is een Icare verpleegkundige langsgeweest en heeft een nieuwe aanvraag ingevuld, met dezelfde uren als de laatste 5 jaar. In december bericht gekregen van zilverenkruis, dat zij voor 18 februari bericht zou krijgen of het verlengd werd of dat het misschien wat minder uren zouden worden.

Achter in januari begonnen met bellen of ze al wat wisten..De zorg die hier kwam helpen, kreeg ook al die tijd hun loon niet uitgekeerd.Ik moest eerst afwachten wat zilveren kruis met de nieuwe aanvraag ging doen.

Na 18 februari nog steeds geen bericht gehad. zelf Icare heeft contact opgezocht en gezegd dat je zo niet met mensen die hulp nodig hebben, om kan gaan.Maar het hielp niks.  

Achter in maart kregen ze EINDELIJK bericht, dat alles uitgesteld werd naar 16 mei, maar er moesten nu in 1x ook allerlei verslagen bij komen van o.a. de huisarts, fysio en ergotherapeut… ze vonden de uren teveel en ze was ‘TE JONG’ voor zoveel uur zorg.
Na 18 mei werdt gezegt, dat het 11 juli zou worden en nu moet de zorg weer maanden wachten op hun geld.
En zoals het nu lijkt gaat ze van 22 uur naar 0 uur

Op dit moment hebben haar huisarts en zij al meerder keren proberen te bellen met Zilveren kruis
Ook zijn er al tig voicemail ingesproken en mailtjes verstuurd, maar zilverkruis laat haar aan haar lot over.

Mvg Nathalie Last 

( Wilma Last-Zegers )

  • Offline

    Goedemorgen Nathalie, 

    Erg vervelend dat er zoveel onduidelijkheid is over de toegekende uren voor het PGB van je moeder. En dat er zoveel vertraging was bij de beoordeling natuurlijk.  Je geeft aan dat er veel contact is gezocht maar dat wij niets van ons laten horen. Dat verbaast mij wel. Nemen jullie wel contact op met het juiste nummer? Voor vragen over een PGB neem je contact op met ons algemene nummer (071 751 00 52  werkdagen 08:00 - 20:00, zaterdag 09:00 -13:00). Wij verbinden je vervolgens door met de afdeling die de beoordeling van de aanvraag met jullie doornemen.

    Als het lukt neem dan samen met je moeder contact met ons op Nathalie. Dan kunnen wij haar PGB aanvraag en beoordeling goed met jou bespreken. Ik hoop dat jullie ons snel weten te bereiken!

    Bart