Vervangen en/of nieuwe hoortoestellen.

Bijna 10 jaar geleden hoortoestellen aangeschaft via Specsavers. Ben nu toe aan nieuwe, gehoor is achteruit gegaan en toestellen zijn erg veranderd en verbeterd.

Naar "Beter Horen" gegaan i.v.m. mooie aanbieding. Zij wilden ten eerste het audiogram van Specsavers hebben i.v.m. vergoeding Z.K.

Zij mochten geen nieuw toestel leveren zonder het oude audiogram volgens eisen Z.K.?

En ten tweede zou de mogelijkheid bestaan dat ik verplicht was de nieuwe toestellen bij Specsavers, de eerste leverancier, te kopen.

Dat zou in de polisvoorwaarden van Z.K. staan. Niet gevonden.

Kortom, is deze info juist en moet ik terug naar Specsavers voor vervanging c.q. nieuwe aanschaf toestellen?

Alvast bedankt.

  • Offline stelde een antwoord voor

    Goedemorgen,

    Voor een nieuw hoortoestel ben je niet verplicht deze aan te schaffen bij Specsavers. Daar heb je vrije keuze in. En mocht je de oude audiogram van Specsavers niet meer hebben kun je contact opnemen met je huisarts. Hiermee kun je dan naar Beter Horen gaan.


    De vergoeding voor een hoortoestel komt uit de basisverzekering voor 75%. Je hebt zelf een eigen bijdrage van 25%.
    www.zilverenkruis.nl/.../hoortoestel-vanaf-18-jaar

    Je betaalt geen eigen risico voor het hoortoestel als je deze aanschaft bij een leverancier (o.a. Beter Horen) waar wij een contract mee hebben. Kies je voor een niet-gecontracteerde leverancier? Dan betaalt je wel eigen risico als dit nog niet is voldaan en is er vooraf toestemming nodig. Meestal vraagt de audicien het dan aan. Je vindt gecontracteerde audiciens in onze zorgzoeker, 
    www.zk.nl/zorgzoeker

    Je kunt alleen naar een audicien die geregistreerd staat bij Stichting Audicienregister (StAr) of Stichting Erkenningsregeling leveranciers Medische Hulpmiddelen (SEMH). De leveranciers waar wij een contract mee hebben staan geregistreerd.

    Groeten,

    Mouniim