Hulp bij het kiezen van je pakket

Ben je nieuw bij Zilveren Kruis? Of heb je eind vorig jaar je pakket veranderd? Dan is de kans groot dat je je verzekering online hebt geregeld. Dat betekent niet automatisch dat het makkelijk was om tot je keuze te komen. Misschien vond je het lastig om je weg te vinden op onze website of miste je hulp bij het kiezen.

De makers van onze website wilden weten hoe dat bij jou ging. Klikte jij er moeiteloos doorheen? Of liep je vast en zat je met vragen waar de website geen antwoord op had? Veel van jullie reageerden op onze oproep om hierover je ervaring te delen.

Jullie kunnen je weg al aardig vinden, maar er is nog genoeg te verbeteren

Een aantal gespreksdeelnemers zegt dat het kiezen van de nieuwe verzekering prima ging. Sommigen vonden onze website best duidelijk en behulpzaam. Of zij belden met onze klantenservice of hun werkgever voor advies. Anderen wijzigden hun verzekering ook maar deden eigenlijk geen moeite om het uit te pluizen. Zij zeggen al jaren klant te zijn bij Zilveren Kruis en vertrouwen erop dat het wel goed zit.

Gelukkig kregen we ook veel tips over hoe we de website kunnen verbeteren. Als we die samenvatten, komen we op 5 hoofdpunten:

  1. Zet mijn keuzeopties beter naast elkaar om te kunnen vergelijken
  2. Laat zien naar welke zorgverleners ik kan met het pakket dat ik kies
  3. Maak het makkelijker om (minder voorkomende) vergoedingen op te zoeken
  4. Herinner me aan wat ik op een dag misschien niet meer nodig hebt
  5. Help ook laaggeletterden, digibeten en anderstaligen bij het maken van hun keuze

We hebben veel geleerd van jullie ervaringen en tips. Daarom gaan wij nu verder onderzoeken hoe wij de hierboven genoemde punten kunnen verbeteren. Door middel van deze verbeteringen hopen wij het onze klanten in de toekomst nog makkelijker te maken om het pakket te kiezen dat bij hen past.

Een greep uit jullie reacties

Rino123 werd onprettig verrast: “Ik heb gekozen voor Basis Budget en kwam er achter dat het ziekenhuis waar ik altijd naar toe ga niet onder de gecontracteerde ziekenhuizen valt. Ik had het op prijs gesteld als ik daar op was geattendeerd.”

“Helder en duidelijke informatie van de verschillende pakketten om een weloverwogen besluit te kunnen nemen,” vertelt Astor

Regelmatig gaat het over goed afgestemde pakketten. Zo zegt WilmaG: “Zet de verschillen tussen diverse premies en vergoedingen goed naast elkaar. Een pakket op maat zou helemaal ideaal zijn!”

Het valt Reesink op dat veel aandacht uitgaat naar de werking van onze website. En minder naar de mensen die hier niet zo veel aan hebben: “Waar ik mij wel zorgen over maak zijn de mensen die laaggeletterd zijn / de taal niet machtig zijn / digibeten / mensen die uit kostenoverweging geen aanvullende verzekering (kunnen) nemen.”

Lees het hele gesprek

Bovenliggend
  • Offline

    Beste Lezer,

    Bij dit onderwerp Hulp bij het kiezen van je pakket

    Was jullie reactie: Daarom gaan wij nu verder onderzoeken hoe wij de hierboven genoemde punten kunnen verbeteren.

    Bij het onderwerp Samenvatting van je telefoongesprek

    Was jullie reactie: Alle reden voor ons om te gaan onderzoeken hoe we dit kunnen aanbieden.

    Aan de ene kant een logische reactie want er is / was geen pasklaar antwoord, maar aan de andere kant is het best vrijblijvend want jullie gaan het onderzoeken maar welke prioriteit krijgt het / wanneer wordt besloten om het onderwerp te implementeren / laten vallen wegens schuivende prioriteiten of wordt op de lange baan geschoven.

    Kortom er wordt door ZK om input gevraagd (wat ook wordt geleverd) maar ik mis een overzicht welke onderwerpen ZK prioriteit geeft (dus welke niet) / hoe lang een onderzoek mag duren / ……

    Dit zijn nu 2 onderwerpen die ZK gaat onderzoeken maar stel het worden er 20 dan kan niet anders dat er keuzes gemaakt moeten worden en worden de mensen die input hebben geleverd meegenomen.

    ZK mag de lat voor zichzelf best wat hoger leggen in de trant: Onderwerp …. Gaan wij onderzoeken daar nemen wij .. weken voor en dan wordt de uitkomst bekend gemaakt. Gewoon helder communiceren en je aan de afspraken houden.

    Let wel ik vind dit een zeer goed initiatief van ZK maar het mag voor mij wel wat "strakker" worden neergezet.

Opmerking
  • Offline

    Beste Lezer,

    Bij dit onderwerp Hulp bij het kiezen van je pakket

    Was jullie reactie: Daarom gaan wij nu verder onderzoeken hoe wij de hierboven genoemde punten kunnen verbeteren.

    Bij het onderwerp Samenvatting van je telefoongesprek

    Was jullie reactie: Alle reden voor ons om te gaan onderzoeken hoe we dit kunnen aanbieden.

    Aan de ene kant een logische reactie want er is / was geen pasklaar antwoord, maar aan de andere kant is het best vrijblijvend want jullie gaan het onderzoeken maar welke prioriteit krijgt het / wanneer wordt besloten om het onderwerp te implementeren / laten vallen wegens schuivende prioriteiten of wordt op de lange baan geschoven.

    Kortom er wordt door ZK om input gevraagd (wat ook wordt geleverd) maar ik mis een overzicht welke onderwerpen ZK prioriteit geeft (dus welke niet) / hoe lang een onderzoek mag duren / ……

    Dit zijn nu 2 onderwerpen die ZK gaat onderzoeken maar stel het worden er 20 dan kan niet anders dat er keuzes gemaakt moeten worden en worden de mensen die input hebben geleverd meegenomen.

    ZK mag de lat voor zichzelf best wat hoger leggen in de trant: Onderwerp …. Gaan wij onderzoeken daar nemen wij .. weken voor en dan wordt de uitkomst bekend gemaakt. Gewoon helder communiceren en je aan de afspraken houden.

    Let wel ik vind dit een zeer goed initiatief van ZK maar het mag voor mij wel wat "strakker" worden neergezet.

Onderliggend
Geen gegevens